Az EU új tagországaiban májusban csökkent az új autók vásárlása az egy évvel korábbihoz képest. A visegrádi országok közül továbbra is Magyarországon fogy a legtöbb kocsi.
Az EU új tagországaiban májusban - az egész Európára jellemző irányzatnak megfelelően - csökkent az új autók vásárlása az egy évvel korábbihoz képest, a tavaly májusinál kevesebb munkanap miatt és részben a magas üzemanyagárak riasztó hatására, de az első öt hónapban továbbra is a nyugat-európaival ellentétes volt az irányzat: ott 1,5 százalékkal kevesebb, ezen a térfélen 9,8 százalékkal több új autó kapott rendszámot, mint a tavalyi első öt hónapban.
Az európai autógyártók szövetségében (ACEA) hét végén közölt adatokból az is kiderül, hogy a visegrádi országok közül továbbra is Magyarországon fogy a legtöbb kocsi. Magyarországon májusban 13 339 új autó kapott rendszámot, 5,4 százalékkal kevesebb, mint tavaly májusban, de hosszabb távon Magyarországra is visszatért a növekedés: az első öt hónapban elkelt 69 592 új kocsi 1,4 százalékkal több volt, mint egy évvel korábban. A lakosság számával egybevetve átlagosan minden 144-ik ember új autót vett az első öt hónapban.
Csehországban az első öt hónapban 59 660 új autó talált vevőre - 8,7 százalékkal több, mint egy éve -, vagyis minden 174-ik lakosra jutott egy. Szlovákiában, ahol az utóbbi évek beruházásai nyomán egy lakosra számítva a legtöbb autót gyártják a világon, az első öt hónapban 28 304 új autó fogyott - 19,5 százalékkal több, mint tavaly az első öt hónapban -, vagyis 190 lakosonként egy-egy. Lengyelországban az első öt hónapban 141 212 új kocsi kapott rendszámot - 14,6 százalékkal több, mint a tavalyi első öt hónapban -, azaz minden 272-ik lakosra jutott új autó.
A távolabbi új EU-tagok közül Litvániában 10 918 új autó kapott rendszámot - 48,9 százalékkal több, mint a tavalyi első öt hónapban -, ez 308 lakosonként jelent egy-egy új kocsivásárlást. Bulgáriában a 19 473 új kocsi 23,9 százalékkal több volt, mint a tavalyi első öt hónapban: minden 392-ik lakos vett új autót az idei első öt hónapban.
Az új EU-tagok közül a magyar arányokat csak Szlovénia előzi meg: ott az első öt hónapban 32 820 új autó kapott rendszámot, 13,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban, vagyis minden 62-ik lakosra jutott egy új kocsi. Nyugat-Európában az első öt hónapban körülbelül minden 60-65-ik lakosra jutott egy-egy új autó.
Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá
havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is,
a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk!
Legyen Ön is előfizetőnk!
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke.
Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.
Privátbankár