Az Unió hallani sem akar az autóipar támogatásáról
Az Európai Unió versenyügyi biztosa hallani sem akar arról, hogy uniós állam is beszálljon a megroggyant autóipar támogatásának versenyébe. Neelie Kroes szerint már a jelen feltételek közepette is jelentős támogatást kap Európában az ágazat a kutatás, illetve a környezetvédelmi technológiák fejlesztése terén.
A biztos azzal érvelt, hogy ha valamelyik nagyobb európai állam mankót nyújtana, elsősorban a munkahelyek őrzésére hivatkozva, akkor az ágazat problémái kiéleződnének más országokban. Minden államnak ellent kell állnia a kísértésnek - célzott elsősorban a két nagy európai autógyártó nemzetre, Németországra és Franciaországra Kroes. Európában az autóipar közvetve mintegy 12 millió embernek ad munkát.
A német autóipar 60 000 embert küldhet el
A Ford németországi vezetője reményét fejezte ki, hogy az EU egy hitelcsomaggal segíti majd az autóipart, az Európai Beruházási bank által a globális pénzügyi és gazdasági válság enyhítésére beígért 40 milliárd eurós hitel keretében.
Németországban az állam fontolgat az Opelnek egy egymilliárd eurós garanciavállalást. (Az Opelt anyavállalata, az amerikai General Motors döntheti be, ha mélyebbre süllyed válságában). Az EU ipari ügyekért felelős biztosa ennek kapcsán azt mondta, hogy akkor igazolhatók az efféle különleges lépések az Opel életben tartására, ha egészében az európai autóipar javát is szolgálják.
Bedarálja a válság az autóipart
Bombahír: teljesen bezöldülhet az Opel
Az autóiparnak nem jár mentőcsomag?
Merkel segít az Opelnek
Az Opel-gyár újra munkában
Húsz évet zuhant az autópiac
MTI