Az Európai Bizottság hivatalosan a jövő hónapban benyújtandó környezetvédelmi javaslata szerint az újonnan gyártott autók széndioxid-kibocsátása 2013 júliusától kilométerenként 175 grammnál nem lehet nagyobb. A jövő évtized végére a plafon 135 grammra csökkenne.
A terv a 2,6 tonnánál kisebb teherautókra vonatkozik. A gyártók járművenként 120 eurós bírsággal sújthatók, ha új gyártmányaik bármelyike szennyezőbb lesz az előírtnál.
Tavaly az EU az ipar heves ellenállásával került szembe a személyautók kibocsátásának maximálása miatt. A bizottság akkor számos engedményre kényszerült: a végül kialkudott kompromisszumos megállapodás szerint 2015-re az EU-ban újonnan gyártott kocsik széndioxid-kibocsátása nem haladhatja meg kilométerenként a 130 grammot.
Brüsszeli értesülések szerint már a most célba vett - furgonokat és kisteherautókat gyártó - cégek is lobbizni kezdtek annak érdekében, hogy a tervezett korlátozásokon enyhítsenek.
Csökkent az új autók szén-dioxid kibocsátása
Konzerválta a viszonyokat a roncsprémium
Kis fogyasztású és fürge a jövő autója?
Az utolsókat rúgják a roncsprogramok?
Roncs helyett újat: éledezik az autópiac
MTI