.jpg)
A gyorsforgalmi úthálózat 2002 és 2007 között megduplázódott, a hossza 1.000 kilométerre nőtt. A múlt évben az autópálya-építés visszaesett, alig érte el az 50 kilométert, idén viszont csak az M0 és az M3 átkötése várható 12 kilométer hosszban (a Gödöllőig tartó szakasz M31 néven szerepel a hálózat számozásában). 2010-ben viszont már 192 kilométer autópálya átadása várható, ebből 146 kilométer a Dunaújváros és Pécs közötti szakasz, elkészül az M43 is Szeged és Makó között, továbbá felújítják az M0 déli szektorát 27 kilométer hosszban. Emellett uniós támogatásból több száz kilométer alacsonyabb rendű út újul meg, ezek kivitelezésére sikerrel pályázhatnak a nagy útépítők eddigi alvállalkozói is.
A Közlekedési Operatív Program keretében 1.700 milliárd forint uniós forrás érkezik 2013-ig Magyarországra. A hét regionális operatív programmal együtt a közlekedési támogatás eléri a 2.000 milliárd forintot. Ennek 43,5 százaléka jut a közúti, 26,7 százaléka vasúti fejlesztésre, a maradék a városi közlekedést javítja. A közúti fejlesztés része például az M3 továbbépítése az ukrán határig, és a 8-as főút fejlesztése.
A lakásépítésnél visszaesés várható, a 2007-es 36 ezres lakásszámot biztosan nem éri el a 2008-as, és nem várható fellendülés idén sem. A tanulmány megjegyzi, hogy eddig a lakáspolitika befolyásolta a lakásszámot, most már egyre nagyobb a súlya a piaci befolyásnak.
Szárnyalt a szlovák építőipar tavaly
November óta nyögdécsel Szlovákia
Magyar gazdaság: mindig van még lejjebb
MTI