A kedvezőtlen gazdasági környezet miatt a háztartások fogyasztása jelentősen visszaesett, a szórakozásra, luxuscikkekre szabadon elkölthető jövedelmük drasztikusan csökkent. Mindez fokozottan érintette a Bacardi-Martini Kft. által forgalmazott szeszesitalok keresletét, valamennyi termékcsoport értékesítése jelentősen csökkent – derül ki a társaság 2010-es éves beszámolójából.
A vásárlók erősödő árérzékenysége, illetve az akciós eladás növekvő aránya nem tette lehetővé a tervezett mértékű áremelést, ami kedvezőtlenül hatott a cég pénzügyi teljesítményére. A szeszesitalok fogyasztói árát tovább növelte az gazdasági év folyamán két alkalommal is megemelt jövedéki adó, ami tovább szűkítette a fizetőképes keresletet.
A Bacardi márka az ízesített változatok dinamikus növekedésének és az újonnan bevezetett Bacardi Mojito koktélnak köszönhetően viszont mennyiségben is növekedni tudott, ugyanakkor a vermut kategória értékesítése jelentősen csökkent.
Vuleta Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója korábban az Élelmiszer Online-nak úgy nyilatkozott, hogy a kedvezőtlen változások tükrében a Bacardi csoport a magyarországi cég fenntartásához szükséges tőkét hatékonyabban tudja befektetni más piacokon, ezért döntöttek a végelszámolás mellett. A lap információi szerint a Bacardi és Martini termékek értékesítését ezentúl a Dunapro Kft. végzi.
A Bacardi-Martini Kft. 1991 óta van jelen a magyar piacon, jegyzett tőkéjét az évek során 175 millió forintra emelték, kizárólagos tulajdonosa a holland Bacardi-Martini BV - derül ki az Opten cégnyilvántartó adataiból. A társaság 2008-ban 5,4 milliárd forint árbevétel mellett 172 millió forint adózott eredményt ért el. Tavalyelőtt ezek a számok, ha nem is drasztikusan, de visszaestek: 5 milliárdos forgalom mellett 159 millió forint eredményt produkált a társaság. A cég a teljes eredményt osztalékként felvette.
Privátbankár, gazdasag.hu