A megnyitó főszerepe, a gyújtás ekkora reklámértékkel és spekulációs haszonnal bírt. A részvényvevők ugyanis éppen arra spekuláltak, hogy a lánggyújtás révén emelkedni fog a hongkongi központú sportszercég értékpapírjainak ára. És mivel vették a részvényeket, mint a cukrot, igazuk is lett, valóban feltornászták az árat.
Li Ninget amúgy már korábban kikiáltották az olimpiai "marketing-aranyérem" fő várományosának. Az egykori tornászlegenda és sportruházati cége a láng látványos meggyújtásával hatalmas ismertséget kapott annak ellenére, hogy nem tartozik az ötkarikás versenyek szponzorai közé. Li Ning ráadásul "repülő lánggyújtása" során nem saját cégének ruhájában, hanem a hivatalos olimpiai partner, az Adidas szerelésében volt.
A Li Ning márka 1990-ben született meg Kantonban. A 2004 óta hongkongi központú cégnek 2007 végén már 5676 boltja volt, éves forgalma elérte a 423 millió eurót (100,3 milliárd forint), amely ugyan még messze van a külföldi riválisoktól, de növekedése évi 36,7 százalékos. Nem véletlen, hogy a Li Ninget "kínai Adidasként" is emlegetik.
Néhány csalódást is el kellett azonban könyvelnie Li Ningnek: először is nem sikerült elnyernie a hivatalos szponzori pályázatot a pekingi olimpiára, majd kútba esett az a szerződés is, amelynek értelmében a CCTV5 kínai olimpiai tv-csatorna valamennyi kommentátorát öltöztette volna, jól látható logóval. Az olimpiai láng meggyújtása éppen ezért szép revans volt számára.
Az immár 44 éves Li Ning volt az 1984-es Los Angeles-i nyári játékok legtöbb érmet szerző versenyzője, három arany-, két ezüst- és egy bronzéremmel.
Szurkolói roham: csak lassan a testtel!
Nem muszáj otthon, egyedül szurkolni
Átnevelik Pekinget: izzadni is tilos
Aranyos remények: hétnél nem adjuk alább!
Még évekig emlegetik az olimpiát a kínai reklámpiacon
MTI, Privátbankár