Bejöttek a leárazások a Metrónak
A legnagyobb német kiskereskedelmi hálózat, a világelső ötben is benne lévő Metro AG hétfőn 48 millió eurós adózott eredményt jelentett a második negyedévről kisebbségi részesedések nélkül, az egy évvel korábbi, 453 milliós veszteség helyett. Az elemzők 78 milliót jósoltak. Az első negyedévben 101 millió eurós vesztesége volt adó után. A tavalyi első negyedben 15 millió euró volt a hiány ebben a rubrikában.
Az első félévi, 53 millió eurós mínuszt egyértelműen a világgazdasági válságnak tulajdonították az időközi beszámolóban, megjegyezve, hogy a helyzet sokat javult a második negyedév során. Ezt segítette a jelentős átszervezés, részlegek eladása már tavaly, a költségcsökkentés és az árengedmények, az akciók sokasága is. A mostani gazdasági helyzetben, amikor az emberek a nagyobb beruházásokat elhalasztják, javul a mindennapi cikkeket árusító kiskereskedelem esélye a kisebb fogyasztói kiadások megszerzésére.
A második félévre az üzletmenetben nem várnak jelentős változást, javulást továbbra is a költségcsökkentéstől, a kevesebb beruházástól remélnek. Korábban megerősítették, hogy középtávon évi 6 százalékos bevételnövekedést akarnak elérni.
Tolonganak a magyarok a német munkákért
Már a sörhöz sincs kedve a németeknek
Éves csúcson: az infláció jókedvre derítette a németeket
MTI