Korábban több Volán szakszervezet is levélben kérte Hónig Péter közlekedési, hírközlési és energiaügyi minisztert, hogy ne támogassa a magánvállalat menetrendszerű autóbuszjáratainak indítását, mivel azok elindításával tisztességtelen versenyhelyzet alakulhat ki.
Az Orangeways pénteki közleményében kiemelte: a társaság egy olyan fogyasztói kört céloz meg járataival, amelynek igényeit a jelenlegi állami tömegközlekedési lehetőségek nem elégítik ki, mindezt saját üzleti kockázatára, állami finanszírozási igény nélkül.
A társaság szerint ha a tervezett járatok sértenék is a jelenlegi közszolgáltatók érdekeit, akkor is lehetőségük van kapacitásaikat az átrendeződő igényekhez igazítani, így összességében a vállalat piacra lépése csak csökkentené a Volán társaságok összfinanszírozási igényét.
Az Orangeways öt célállomásra tervezi prémium járatok bevezetését budapesti indulással: Győrbe, Zalaegerszegre, Miskolcra, Debrecenre és Szegedre. |
A vállalat azzal számol, hogy autóbuszai - amelyekből várhatóan 10-30 működhet majd az új vonalakon - és az üzemanyag utáni adók, a mintegy 100 új munkavállaló utáni járulékok, az autópályadíjak, és a remélt nyereség adója révén jelentős befizetővé válhat a költségvetés felé.
Rászállnak a buszokra a rendőrök
Olcsóbban vonatozhat a hőség miatt
"Elkezdték felszámolni a vasutat!"
Gazdát keresnek a MÁVDIREKT-nek
Kerülje el a dugót: utazzon ingyen a Forma-1-re!
MTI