Amennyiben a benzint dízelolajjal keverve öntik motorba, az a jobbik esetben megáll, a rosszabbikban tönkremegy vagy felrobban. A kutatók az 50/50 százalékban keverttől fokozatosan jutottak el az ideális, 85/15 százalékos benzin-dízel "koktélig". Ám közvetlenül a motorba töltve ez sem működött, ezért speciális adagolórendszert is ki kellett hozzá alakítani.
A Fast Response Blending Fuel (gyorsan reagáló kevert üzemanyag) lényege, hogy két befecskendezőn át külön-külön juttatja a tüzelőanyagokat az égéstérbe, amelyek így csak ott keverednek, és "nincs idejük" azoknak a káros hatásoknak a kifejtésére, amelyek összeelegyítésükkor, együttesen jelentkeznek.
Mivel a dízelolajból kevés szén-dioxid és nitrogén-oxid jut a környezetbe, csökken a kipufogógáz káros emissziója, és az új keverék inkább a kevésbé káros, jellemzően dízeles korommal terheli a környezetet. A keverék használata kevésbé melegíti fel a motort, ezáltal csökken az azon át leadott hőveszteség, ami ugyancsak hozzájárul a jobb teljesítményhez, a magasabb hatásfokhoz.
A www.popsci.com jelentése szerint a feltalálók motorját és keverékét az amerikai energiaügyi minisztérium bevizsgáltatta, és a felmérés igazolta, hogy az megfelel az új környezetvédelmi előírásoknak is.
A kutatók következő feladata, hogy motorgyártó mérnökökkel együttműködve kialakítsák a szériagyártásra is alkalmas, kevesebb hűtést igénylő motort és annak fő elemét, a kettős üzemanyag befecskendezőt.
Mennyit tudsz az Európai Unióról? Mérd fel tudásod és nyerj!
30 forintos különbség is lehet a kutaknál
Még csak a színpadon tarolnak a villanyautók
Csökkent az új autók szén-dioxid kibocsátása
Újdonság: kabrió és családi villanyverda - képek
MTI