A japán cég tájékoztatása szerint Európában csak néhány esetről kaptak értesítést, és tudomásuk szerint balesetet nem okozott a gázpedál beragadása.
A vállalat tavaly novemberben jelentette be az 1957-es amerikai piacra lépés óta eltelt időszak legnagyobb visszahívási akcióját Amerikában: a japán gépkocsigyártó 4,2 millió autót rendelt vissza a szervizekbe, mert a gázpedál beakadhat a padlószőnyegbe, és balesetet okozhat. Az amerikai NHTSA közlekedésbiztonsági felügyeletnek eddig 100 olyan esetről van tudomása, amikor valami baj volt a Toyoták gázpedáljával, és emiatt komolyabb balesetek is adódtak már.
A NHTSA múlt év végén közzétett adatai szerint a Toyota hívta vissza a legtöbb hibás autót 2009-ben - 4,92 millió személyautót és kisteherautót-, s ezzel története során első ízben vezeti a hibalistát. A Toyota kilenc komolyabb visszahívást jelentett be 2009-ben.
Számítások szerint a beragadó gázpedálok cseréje legalább 100 millió eurójába fog kerülni a cégnek, de ebben még nem szerepel a munka elvégzésének a költsége, a Toyota hírnevének megtépázásáról és az esetleges piacvesztésről nem is beszélve. A japán kereskedelmi miniszter pénteken igen komolynak nevezte a helyzetet, és a vásárlók bizalmának mielőbbi helyreállítását kérte a vállalattól.
A Toyota Motor Hungary Kft.-nél az MTI-nek pénteken elmondták: később tudnak tájékoztatást adni arról, hogy magyarországi Toyota-tulajdonosokat érint-e a visszahívás.
Meghökkentő: négyszeres profit a Hyundainál
Ezreket rúgnak ki az Opeltől
A Saab megszűnése csak színjáték?
Tényleg a mi autónk a piacvezető
Saab: a gyár nem, a technológia kapós volt
Átrendeződhet az európai autógyártás
Beragadt a gázpedál: 1,8 millió kocsit hív vissza a Toyota
.jpg)