1p
A Weber Shandwick éves Országmárka Index rangsorában újra Ausztrália végzett az első helyen. Magyarország az előző évi ezüstérméhez képest a tizedik helyre esett vissza
A Weber Shandwick éves Országmárka Index (Country Brand Index – CBI) rangsorában újra Ausztrália végzett az első helyen. Magyarország az előző évi ezüstérméhez képest a tizedik helyre esett vissza

A Weber Shandwick éves Országmárka Index (Country Brand Index – CBI) rangsorában újra Ausztrália végzett az első helyen. Magyarország az előző évi ezüstérméhez képest a tizedik helyre esett vissza a legjobb ár-érték arányt képviselő turistacélpontok rangsorában. Kína, az Egyesült Arab Emirátusok és Horvátország végeztek a dobogón a “feltörekvő csillagok” között, tehát a várakozások szerint ezen országok lesznek az elkövetkező évek legvonzóbb turistacélpontjai.

A Weber Shandwick kommunikációs tanácsadó cég és a márkaépítéssel foglalkozó FutureBrand idén negyedik alkalommal állította össze az országmárkákat rangsoroló CBI indexet. Ehhez 2700 fős, nemzetközi utazókból álló mintán végeztek felmérést, a szabadidős és az üzleti turizmus szempontjait is figyelembe véve. Az idei rangsor felállításánál az általános életszínvonal, a technikai fejlettség szintje, a politikai szabadságjogok érvényesülése, valamint a termékek és szolgáltatások színvonala is a szempontok között voltak.

Vezető országmárkák 2008-ban a CBI rangsor alapján

1.  Ausztrália
2.  Kanada
3.  Egyesült Államok
4.  Olaszország
5.  Svájc
6.  Franciaország
7.  Új-Zéland
8.  Nagy-Britannia
9.  Japán
10. Svédország
Magyarország tizedikként végzett a legjobb ár-érték arányt képviselő országmárkák rangsorában, nyolc helyet visszaesve tavalyi eredményéhez képest. Ezen kategória országaiban kapják a turisták legtöbbet a pénzükért. Idén épp csak bekerültünk a tízes élmezőnybe, míg Közép-Kelet-Európából Csehország a negyedik, Lengyelország az ötödik helyen képviselteti magát az említett listán. 

 „A hagyományosan frekventált helyszíneket új divat-úticélok váltották fel” – mondta el dr. Szűcs Ervin, a Weber Shandwick közép-kelet-európai ügyvezető igazgatója. „Afrikában, Ázsia csendes-óceáni térségében és a Közel-Keleten az átlagosnál jóval erősebb növekedés tapasztalható.”

A 2008-as felmérés azokat a leglényegesebb szempontokat vizsgálja, amelyek üzleti, gazdasági, vagy turisztikai szempontból érdekessé tehetnek egy-egy országot. Az elemzés a legkiválóbb konyhával bíró országmárkától (Olaszország) az üzletkötésre leginkább csábító országmárkán át (Egyesült Államok), a legnagyobb biztonságot nyújtó (Norvégia) úticélokig terjed. A CBI részletesen elemzi Kína brandjének a pekingi olimpiához kapcsolódó megerősödését is. Érdekesség, hogy Kína a „feltörekvő csillagok” kategória győztese lett, miközben az összesített listán csak a 71. helyen végzett.

„Egy ország pozitív megítélése ösztönzőleg hat a pénzügyi és gazdasági befektetésekre,
és nyilvánvalóan elősegíti a turizmusból származó bevételek növekedését” – mondta el Szűcs Ervin. „A legtöbb ország ennek ellenére nem igyekszik tudatosan megkülönböztetni magát. Sajnos ez látszik Magyarország esetében is – amelyet a megkérdezettek a markáns kategóriák egyikébe sem tudtak elhelyezni.

A vállalati brandekhez hasonlóan az országmárkáknak is mind stratégiai pozicionálásukon, mind annak kommunikációján jelentősen javítaniuk kellene,” – kommentálta az elemzést az ügyvezető igazgató. „Az országmárkát leginkább az utazók tapasztalatai, beszámolói alakítják, ezért nagyon fontos lenne a Magyarországra látogató turisták megnyerése és az érzelmi kötődés kialakítása is” – tette hozzá.

Az idei Országmárka Index elemzése rámutat a turizmus és az utazás területén megfigyelhető legújabb globális trendekre is.

Hódítanak a különleges igényekhez alakított utazási ajánlatok
Egyre több turista választ speciális igényeket kielégítő utazási formát. Ma már szállodák és utazási irodák egész sora kínál különböző hobbik, sporttevékenységek köré szerveződött csoportok számára testre szabott kikapcsolódást. Új jelenség az egyedül utazó nők számának emelkedése is.

Többgenerációs turizmus
Az idősebb generáció mintegy 50%-a unokáival utazik. Ezzel a többgenerációs turizmus új szegmense jelent meg a piacon.

Veszélyeztetett helyszínek
A tudatos utazók egyre gyakrabban látogatnak meg olyan helyeket, vagy keresik fel azon természeti értékeket, amelyek talán már nem sokáig maradnak fenn. A jegesmedvék lakóhelyétől az esőerdőkig széles a választék a környezetpusztítás sújtotta területekből – sokan szeretnék még időben látni a veszélyeztetett környezeti kincseket, mielőtt azok végleg eltűnnének a Földről.

Népszerű a spontán utazás
A stresszes, felpörgetett életmód és az online utazásszervezés fejlődése következtében sokan inkább évente többször, de rövidebb utakat választanak. Ezeket a villámszabadságokat igen gyakran csak közvetlenül az utazás előtt foglalják le. Egyes online utazási irodák kifejezetten a last minute, vagy a pár napos turizmusra szakosodnak.

Az Ön munkahelyén várható-e januárban béremelés? Szavazzon!

Meglepetés: a pénztárosok dobják fel a Váci utcát
November 17-től nem kell vízum
Párizsért megőrülnek a turisták 
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG