Bioetanolra vált az Audi
Bioetanollal is üzemelő, 2 literes TFSI motorok, azaz közvetlen befecskendezésű turbómotorok sorozatgyártása kezdődödtt a győri Audi Hungaria Kft-nél. Az új, hatékony erőforrást az Audi A4 és A4 Avant modellekbe építik be - tájékoztatta a vállalat közleményében az MTI-t.
Az etanolos üzemmód, az Európában szabványosított E85-ös jelzésű üzemanyaggal csökkenti a jármű fenntartási költségeit és a károsanyag kibocsátást.A bioetanolos motorok sorozatgyártását a már meglévő, négyhengeres Global Engine motorok gyártósorába integrálták. A műszaki átalakításokra közel 30 millió forintot fordítottak.
Az újtípusú üzemanyag több technikai változtatást tett szükségessé. Az E85-ös jelzésű bioetanol-benzin elegy egyik kémiai tulajdonsága ugyanis az erős korrodáló hatása. A motort ennek a tulajdonságnak a figyelembevételével alakították ki.
Az Audi koncepciójának előnye, hogy a motor maximálisan 85 százalékos etanoltartalomig, a benzin bioalkoholtartalmának bármely koncentrációját fel tudja dolgozni anélkül, hogy a menettulajdonságokban és teljesítményben észrevehető eltérés jelentkezne. Ennél az üzemenyagnál a jármű széndioxid mérlege 75 százalékkal alacsonyabb a hagyományos üzemanyagú használatnál.
Az E85-ös üzemanyaggal a modern négyhengeres motor az Audi A4 limuzinban 100 kilométeren 9 litert fogyaszt, az A4 Avant pedig 9,2 litert. Szuper benzinből 6,4 liter a fogyasztása az Audi A4 limuzinnak, az A4 Avantnak 6,6 liter. Az etanol árának adótartalma viszont lényegesen alacsonyabb a hagyományos üzemanyagokénál, így a jármű fenntartási költsége ezáltal is csökken - írta a közlemény.
Egy évtizeddel előrébb jár a Volkswagen
Az EU-nak nem tetszik, ahogy az Audival bánunk
MTI