.jpg)
Az ár, vagyis az alacsonyabb díj, illetve a magasabb hozam motiválja elsősorban az ügyfeleket, ha új biztosítóhoz szerződnek. Az AEGON Magyarország megbízásából készült reprezentatív, telefonos felmérés során a 375 válaszadó 58 százaléka ezt jelölte meg döntése kiemelten fontos indokaként. A második legfontosabb érv a korábbi szolgáltatóval való elégedetlenség (46 százalék), míg a biztosító jó hírneve a válaszadók 37 százaléka, a jobb szerződési feltételeket, kedvező kiegészítő szolgáltatásokat pedig kevesebb, mint a válaszadók harmada számára volt döntő szempont a választásnál.

Bázis: az összes válaszadó, Total=375
A tájékozódásra, információk begyűjtésére ugyanakkor az ügyfelek kevesebb, mint fele szán időt (48 százalék). Ők akár egy-két napot is hajlandóak eltölteni azzal, hogy megalapozottan döntsenek. Közel hasonló viszont azok aránya, akik legfeljebb a tanácsadójukat hajlandóak végighallgatni, egy-két óránál többet pedig végképp nem áldoznak a biztosítóváltás előtt a tájékozódásra.
Az információgyűjtésnek ma már viszonylag fontos forrása az internet, hiszen százból 47 válaszadó a biztosítók honlapját kiemelt információforrásként említette. Az ismerősök, családtagok véleménye a többség számára hasonlóan fontos szerepet játszik, minden második megkérdezett (51%) sorolta a leginkább fajsúlyos információszerző csatornák közé az ő véleményüket. A biztosítóváltás legfőbb akadályai között a megkérdezettek többsége (60 százaléka) a kedvezmények, hozamok elvesztését említette meg, de hasonlóan fajsúlyos (53 százalék) visszatartó erő a papírmunka, a nehézkes ügyintézés is.
A biztosítót váltók többsége (72 százalék) ugyanakkor úgy érzi: megérte új szolgáltatóhoz szegődnie.
Tény ugyanakkor, hogy az ügyfelek többsége hűséges biztosítójához – 70 százalékuk több mint hét éve ügyfele biztosítójának. (Az AEGON Magyarország esetében ez az arány 85 százalék.) Ez persze nem zárja ki, hogy közben más biztosítónak is ügyfele lett, de alapvetően elégedett biztosítója szolgáltatásaival. A megkérdezettek 77 százaléka ötös skálán négyesre vagy ötösre értékelte biztosítóját. A válaszadók átlagosztályzata 4,14-es volt.
A megkérdezettek között a lakásbiztosítás volt a legelterjedtebb, amellyel a válaszadók 97 százaléka rendelkezett. Ezt követi a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás 69 százalékkal, míg casco biztosításról például csak a megkérdezettek 25 százaléka számolt be.
Életbiztosítás: többet fizet, aki dohányzik
Bukásra állhatnak az életbiztosításosok is
Ha nincs biztosítás, ugrik a rendszám?
Még mindig egy lapra tesszük fel a pénzünket
Fölénybe kerültek a nyugdíjpénztárak
Forrás: AEGON Magyarország Zrt.
Privátbankár