A megkérdezettek 42 százaléka tartja a biztosítási díjat a legfontosabb szempontnak, míg a válaszadók csupán egytizede mondható márkahűnek - utóbbiak esetében kizárólag egy biztosító ajánlata jöhet szóba.
Az AEGON Magyarország Biztosító megbízásából készült felmérés szerint – melyet a Millward Brown Hungary Piackutató és tanácsadó cég 1000, legalább középfokú végzettséggel rendelkező válaszadó véleményéből állított össze – relatíve hangsúlyosan jelenik meg a kínált szolgáltatások színvonalának szerepe és magas azok aránya, akik több szolgáltató ajánlatát mérlegelik a döntés előtt.
Összehasonlításként a mobilszolgáltatókat a fogyasztók 62 százaléka az ár, 18 százalék a márkanév alapján választja ki, míg azok aránya, akik több ajánlatból, de nem kizárólag az ár, hanem a szolgáltatás minősége alapján is döntenek, mindössze 20 százalékot tesz ki. A felmérés szerint egyébként a hazai vásárlók a választék és a minőség szempontjaira a leginkább az üdítőitalok, édességek, vagy egy fogkrém vásárlásakor vannak tekintettel, míg a márkanév egy mobiltelefon vásárlásánál számít leginkább - igaz, még ez esetben is csak a válaszadók negyede határozta meg a márkát a döntés fő kritériumaként. A hazai fogyasztók árérzékenysége egyértelműen a mobilszolgáltatók esetében a legnagyobb, de a válaszadók 51 százalékának ez a legfőbb szempont a tej kiválasztásánál is.
A felmérésből az is kiderül, hogy a biztosítótársaságok megítélése koránt sem annyira rossz, mint gondolnánk. A válaszadók 90 százaléka nagyjából vagy teljes mértékben elégedett biztosítójával. A megkérdezettek 76 százaléka lát érdemi különbséget a biztosítótársaságok szolgáltatásai között - 24 százalékuk állítja csupán, hogy az egyik éppen olyan, mint a másik. Ennél is jóval kevesebben vannak ugyanakkor, akik félvállról veszik, melyik biztosítótársasághoz szegődjenek. Mindössze a válaszadók hét százaléka nyilatkozott úgy, hogy a biztosító kiválasztása nem az a kérdés, amin érdemes lenne elgondolkoznia.
A felmérés szerint valamilyen biztosítással szinte minden válaszadó háztartása rendelkezik. A legtöbben - 74 százalék - lakásbiztosításról, 68 százalékuk kötelező gépjármű-felelősségbiztosításról számolt be. Százból 46-an tudtak megtakarítási, 36-an kockázati életbiztosításról, míg csak minden ötödik válaszadó számolt be háztartása jelzálog, vagy személyi kölcsön tartozásáról.
Egy biztosító mind felett - indul a kötelező-csata
Havi húszezerért biztosíthatja családja egészségét
Casco-forradalom: itt az olcsó biztosítások ideje?
Visszatérünk a hagyományos életbiztosításokhoz
Érdemes biztosítani a költözködést is
Privátbankár