A közlemény szerint 2010-re a 17-es villamos vonalát Óbudáról, a Margit körúton át, a Moszkva téren keresztül a Móricz Zsigmond körtérre vezetik. Ez lesz az új 61-es villamos.
Az első ütem másik elemként a 19-es és 41-es villamosok vonalát északi irányban hosszabbítanák meg a Margit híd budai hídfőtől a Bem rakparton és összekötnék a Batthyány téri vonalakkal. Így a Bem rakparton, Bécsi úton át, a Vörösvári útig vezetnék. Ezáltal Óbuda közvetlen kapcsolatot kap az Etele térrel, Budafokkal és Kamaraerdővel is - áll a közleményben.
Az első ütem várható költsége mintegy 6,5 milliárd forint. Amennyiben a támogatási szerződés (az unió 85 százalékban támogatja a projektet) megkötésére még idén decemberben sor kerül, az építések 2009 második felében megkezdődhetnek. A jelenlegi ütemtervek azt tartalmazzák, hogy 2010 nyár végére teljes egészében elkészülhetnek az első ütem tervezett munkái.
A közleményben megemlítik, hogy a távlati tervekben szereplő második ütemben a Gellért téren elágazó vágány, és a Műegyetem előtti szakaszon új vonal épül, érintve a Kopaszi-gát térségét. Ez a szakasz eléri a Budafoki utat, átszállási lehetőséget biztosítva az 1-es villamosra és a buszokra. Szintén a második ütemben tervezett fejlesztés a XXII. kerületi Városház téri villamosvégállomás újragondolása.
Ehhez kapcsolódó járműbeszerzést nem tervez a vállalat, a jelenlegi állomány elegendő a fejlesztésekhez - olvasható a közleményben.
Fél évet csúsznak a metrószerelvények
Őszre elfogynak a BKV buszai?
Buszokat venne a BKV
Tömegközlekedés: készülhetünk az újabb drágulásra?
Uniós pályázat: 1-es villamost Budára!
MTI