A lap úgy tudja, hogy az autóbusz-trolibusz, a villamos és a HÉV-metró területekért felelős üzemeltetési vezetők még az Antal Attila korábbi vezérigazgató idején végrehajtott átszervezéskor kerültek "légüres térbe".
A korábbi ágazati üzemigazgatók által vezetett szervezeti egységeket ugyanis megszüntették, de az új struktúrában megfelelő feladatkört nem rendeltek hozzájuk, így munkakör nélkül maradtak, de azóta is a cég alkalmazásában álltak. Így viszont feladat- és hatáskör híján gyakorlatilag anélkül veszik fel jelenlegi, csaknem egymilliós havi fizetésüket, hogy munkavégzésre – önhibájukon kívül – nincs lehetőségük - írta a Népszava.
A lap úgy tudja, hogy ennek "rendezésére" a napokban a cég jogászai azt a megoldást javasolták Kocsis István vezérigazgatónak, hogy törekedjen a közös megegyezéssel történő szerződésbontásra, igyekezzen "lealkudni" a vezetőknél a távozásukkor szerződésük szerint nekik járó 14-18 havi végkielégítést.
A Népszava szerint az egyik vezetővel még tárgyalnak, egy másikkal napokon belül megegyezhetnek, a harmadikkal egyelőre nem tárgyaltak, mert betegállományban van.
A BKV tájékoztatása szerint mindhárom vezetőnek volt feladata a közlekedési vállalatnál. Szerkesztőségünkhöz is eljuttatott közleményében a cég azt írja "mindhárom vezetőnek volt feladata, melyet a Szervezeti és Működési Szabályzat, valamint munkaköri leírásuk alapján végeztek. Ezek a feladatok egy 2007-ben végrehajtott átszervezés miatt természetesen a korábbi igazgatói munkakörükhöz viszonyítva változtak. A vezetők esetleges távozásával e feladatok elvégzését más konstrukcióban oldja meg a Társaság. A közös megegyezéssel a BKV a Társaság számára takarékos, és az érintettek számára is elfogadható megoldás elérésére törekszik."
A BRFK-s szerződések is gyanúsak?
BKV és a szakszervezetek: megint a béren vitáznak
Demszky: nem lesz járatritkítás!
Privátbankár, Népszava