A felére csökkent a ki nem adott vagy késve forgalomba állított autóbuszok száma csütörtök reggel a BKV-nál a kedd reggeli adatokhoz képest. A kelenföldi buszgarázsban azonban még így is a dupla annyi busz vesztegelt, mint egy átlagos januári napon - tapasztalta az MTI tudósítója a helyszínen.
Hasonló időjárási körülmények között a XI. kerületi telephelyről általában 20 autóbuszt nem tudnak kiadni, csütörtök reggel azonban itt 44 busz vesztegelt, míg szerdán 70 jármű nem állt forgalomba - mondta Takács Péter, a BKV műszaki vezérigazgató-helyettese a helyszínen az MTI-nek. Hozzátette: az anyagellátás folyamatos, eddig is az volt, egy héttel ezelőtt sem volt kevesebb vagy több alkatrész. Ha az elmúlt években elég volt 20 perc a járművek átvételére, akkor ennyi időnek most is elégnek kell lennie - közölte a vezérigazgató-helyettes.
Takács Péter kiemelte: a cég vezetése szerint nem az alkatrész hiánya vagy a műszaki állapotok miatt csúszik a járműkiadás, hanem a kollektív szerződés vitája miatt, ez egyfajta nyomásgyakorlás a szakszervezetek részéről.
Nem csak a városi közlekedés sajátosságai miatt... Mintegy 30 BKV-járatnál kell csütörtök reggel késésekre számítani; a legtöbbet - akár fél órát - a gyáli járatokra, valamint a 102-es és a 239-es buszokra kell várni. A BKV tájékoztatása szerint továbbra is késve közlekedik 22 járat; több viszonylaton dupla annyi időt kell várni a buszokra, mint amennyit a menetrendben jeleznek. Ritkábban jár például a 7E, a 9-es, a 23-as, a 99-es, a 102-es, a 173-as, a 178-as, a 200E és a 284E jelzésű járat. Utóbbi vonalán 20 helyett 40 percenként közlekednek a buszok. |
Bartha Pál, a BKV Fürst Közlekedési Szakszervezet elnöke az MTI-nek úgy nyilatkozott: szerdán napközben és csütörtökre virradó éjjel is érkeztek új alkatrészek a buszokhoz, ezért is javult a buszkiadás aránya. Hozzátette ugyanakkor, hogy ennyi autóbuszt ilyen rövid idő alatt nem lehetett megjavítani.
Közlése szerint 20 perc alatt át lehetne venni a buszokat, de ez most nem elég, ahhoz legalább 30-40 perc kell. Ha a minősítés szerint nem kiadható egy busz, akkor azt javításra küldik, a sofőrnek pedig egy másik járművet kell átvennie, ami újabb 20 percet vesz igénybe - tette hozzá.
A szakszervezeti vezető a kontrollcsoport működésével kapcsolatban azt mondta: a csoport egyes tagjaival folyamatosan tartják a kapcsolatot és próbálják a keletkező konfliktusokat kezelni, hogy a munkaadónak ne legyen indoka "mondvacsinált okokkal" munkaügyi konfliktust kiváltani.
Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője csütörtök reggel megerősítette, hogy érkeztek új alkatrészek a buszok javításához a garázsokba és rendkívüli munkavégzést rendeltek el a műszaki területen, ehhez több plusz munkavállalót is felvettek.
A szóvivő szerint ez igazolja, hogy ha több forrást biztosítanak a karbantartásra, akkor üzembiztosabb lehet a BKV működése. Hozzátette: eredmény, hogy az elmúlt három nap történései nyomán a cég több pénzt kezdett el költeni a műszaki állapot javítására, de szerinte szomorú, hogy ilyen "káosznak" kellett kialakulnia ahhoz, hogy jobban odafigyeljenek a problémákra.
Csütörtök reggel a BKV közlése szerint 8 óráig 142 autóbusz nem állt forgalomba. Ez sokkal alacsonyabb szám, mint a keddi, akkor 272 jármű hiányzott a forgalomból. Szerdához képest pedig 76-tal emelkedett a kiadott buszok száma.
125 milliót követel Óbuda a 4-es metrótól - jogosan
Félóránként jártak a 7-es buszok - javul a helyzet (január 6.)
Készüljön fel a 25 centis hóra
Elegük van a BKV dolgozóinak
MTI