Bomba üzlet az MBT
A svájci szabadalom hazai forgalmazója, az MBT Magyarország Kft. 2007-ben 962,1 millió forintos bruttó árbevételt ért el. A 2005-ös kétezer pár után, egy évvel később 14 ezer, tavalyelőtt már 35 ezer, az elmúlt évben pedig 73 ezer pár MBT-t értékesítettek Magyarországon. Utóbbi az angliai MBT-értékesítésnek közel a fele. 2009-ben az MBT további expanzióra, illetve a rekordforgalom megismétlésére készül, és az eddigi eredmények alapján ezt el is éri.
A pécsi társaság szerint a fiziológiás lábbelik piacán vezető pozíciót értek el. Az MBT cipők egyedül Magyarországon indultak önálló üzlethálózattal, a világ más pontjain többnyire általános cipőboltokban kaphatók. Az MBT 69 üzlettel tevékenykedik Magyarországon: 27 MBT Pont saját tulajdonban van, 42 üzletet pedig franchise partnerek üzemeltetnek.
Mivel az MBT-t forgalmazó országok közül Magyarországon alakították ki a legsikeresebb üzleti modellt, a cég egy éve megkapta a kereskedelmi jogot további 13 közép-kelet-európai piacra - áll a közleményben. Közöttük van Albánia, Koszovó, Moldova is, de nagyobb forgalmat Csehország, Horvátország, Románia, Szlovákia, Szlovénia piacán várják.
A napokban nyílt meg a második szlovéniai MBT üzlet, Ljubljana után Nova Goricában, és jövőre újabb három saját üzlet lesz a tervek szerint. Az első csehországi MBT boltot Prága központjában, a belvárosban nyitották meg szeptember 7-én, az országban 2-3 franchise partnerre számítanak a közeljövőben. Horvátországban és Szlovákiában is a fővárosban nyitottak üzleteket. A cég a magyarországi boltjainak számát is növelné, a franchise rendszer terjesztése mellett.
Minőségre váltanak a kínai gyárak
A gyereknek vásárolunk, de magunkra nem futja
Nem készülnek el karácsonyra a bevásárlóközpontok
MTI