Az internetvallalkozas.com legfrissebb felmérésében 1300 hazai kis- és középvállalkozást, illetve azok vezetőit , továbbá egyéni vállalkozót kérdeztek meg a vállalkozásuk marketingjéről, konkrét tevékenységéről és azok eredményeiről. A kkv marketing felmérés 2009. IV. című, nem reprezentatív felmérés a hazai kis- és középvállalkozások marketing helyzetét, tavalyi eredményét és szakmai felkészültségét vizsgálja és többek között olyan kérdéseket tárgyal, hogy az adott cégen belül ki foglalkozik a marketinggel vagy hogy a bevétel mekkora részét fordítják marketingköltségekre, milyen marketingeszközöket használnak vagy éppen miből tanulják a marketinget.
Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezett vállalkozások csupán 14%-a nyilatkozott úgy, hogy „sikeres lett” a 2009. évi marketing tevékenységük. A felmérésből kiderül az is, hogy a hazai cégek könyvekből (47%) és hazai online tanácsadók termékeiből (17%) próbálják elsajátítani a szükséges marketing tudást.

A felmérés legmegdöbbentőbb eredménye mégis az volt, hogy a megkérdezett cégek 83%-nál még mindig a cégvezető látja el a marketingfeladatokat, és nincs külön, erre a feladatra beosztott munkatárs. Ez az arány 2009 Január óta csak növekedett (akkor 77% volt).

Az online marketing rohamosan változik. Van úgy, hogy naponta jelennek meg új marketing eszközök. A számtalan lehetőség ellenére - úgy látom - a cégek még mindig egy helyben topognak és az alapvető marketing stratégiájukat sem tudják megfogalmazni. Pedig itt az idő, cselekedni kell, mert aki sokat vár, piacot veszíthet...” - fogalmazott a kkv marketing felmérés 2009. IV. főszerkesztője, Miklovicz Norbert, kkv marketing szakértő.

A felmérés egyik tanulsága, hogy a kis- és középvállalkozások többsége még mindig az e-mail marketingben bízik. “Az mindenképp beigazolódott, hogy a válaszadók terveiket követve az e-mailen keresztül bonyolított marketinget használták legtöbbször, viszont mind a keresztmarketing, mind pedig a gerillamarketing kampányok aránya jóval alulmaradt a tervezettől.”
A hitelek harmadát nehezen nyögik az adósok
Cégek: tarol az optimizmus a kicsiknél
Mélyponton volt a cégalapítási kedv januárban
Reményt hozott az új év a cégeknek
A választások megrövidítik az évet a marketingben
Privátbankár