1p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Csütörtök-pénteki ülésén módosítja a Fővárosi Közgyűlés a márciusban hatályba lépett rendeletét, amely a tehergépjárművek belső városrészekbe való behajtását korlátozza.
A nyári szünet előtti csütörtök-pénteki ülésén módosítja a Fővárosi Közgyűlés a márciusban hatályba lépett rendeletét, amely a tehergépjárművek belső városrészekbe való behajtását korlátozza - jelentette ki Demszky Gábor a Városháza udvarán tartott tájékoztatóján.

A főpolgármester elmondta, hogy az új szabályozás alapvetően jól vizsgázott, de a város gazdasági versenyképességének fenntarthatóságához folyamatos finomhangolásra van szükség. Hozzátette, hogy a közigazgatási hivatal kifogása óta a szaktárca egy rendelettel megteremtette a jogszabályi hátterét annak, hogy a főváros jogszerűen szedhesse a behajtási-várakozási díjat. A közigazgatási hivatal észrevétele szerint erre a rendelet decemberi elfogadásakor nem volt jogi lehetőség.

A főpolgármester bejelentette, hogy az év végén egységes, konszenzusos és a város érdekét hangsúlyozó teherforgalmi stratégia elfogadására tesznek javaslatot. A városvezető hangsúlyozta, hogy készek az ésszerű kompromisszumokra annak érdekében, hogy a rendszer minél hatékonyabban működjék. Az alapvető koncepcióhoz azonban most is és a jövőben is ragaszkodnak - jegyezte meg.

A főpolgármester leszögezte, hogy Budapest nem lehet többé átjáróház, amelyet korlátlanul használhatnak a kamionok, miközben a főváros évente milliárdokat költ az elhasználódott utak felújítására. Utalva arra, hogy a 84 ezer budapesti mellett naponta 120 ezer tehergépjármű érkezik a fővárosba, a főpolgármester közölte, hogy a következő években, 2018-ig több lépcsőben, a kerületekkel egyetértésben tovább szűkítenék a teherautók által használt célforgalmi utak körét is.

Hagyó Miklós városüzemeltetési főpolgármester-helyettes elmondta, hogy a jövő év januárjától tovább szigorítanák a tehergépjárművek budapesti közlekedését. Ennek keretében megszüntetnék a 12 tonnánál nagyobb tehergépkocsik részére az idén biztosított tranzitútvonalakat. Erre azáltal lesz lehetőség, hogy az M0-ás keleti szektorát és a megyeri Duna-hidat az év végéig átadják a forgalomnak. A legfontosabb ipari, kereskedelmi és logisztikai központokhoz azonban továbbra is ingyenes tranzitútvonalakat biztosítanak - jegyezte meg.

A szocialista politikus kifejtette, hogy a város élhetősége érdekében hosszú távon arra törekszenek, hogy a kiemelten fontos logisztikai központokba, például a csepeli szabadkikötőhöz, továbbra is ingyenes behajtást biztosítsanak a teherautóknak. Cél az is, hogy 2013, illetve 2018 januárjától már ne hajthassanak be a főváros különböző területeire ingyenesen a 12 tonnánál nagyobb teherautók.

A változások érintik az úgynevezett zónarendszert is. A Kiskörút és a Duna közötti területen maximum 3,5 tonna, a Kiskörút és a Nagykörút közötti területen pedig 7,5 tonna lenne a maximális behajtási tömeg. A fuvarozók kérésére biztosítják azt is januártól, hogy reggel 5-7 óra, illetve 18 és 22 óra között maximum 12 tonnás teherautóval tranzitútvonalakat vehessenek igénybe a zónák között - tette hozzá. A tervezett újabb változásokat a civil és a szakmai szervezetekkel és  kerületekkel augusztustól egyeztetik.

Kérdésre a főpolgármester-helyettes elmondta azt is, hogy 2009 januárjától ingyenes tranzitúttal biztosítják azt, hogy az új megyeri hídról a Szentendrei úton és a Flórián téren át a teherautók eljuthassanak a 10-es útra. Változás az is, hogy januártól a Hungária körútra és a teljes pesti úthálózatra, a tranzitutak kivételével, csak díjfizetéssel hajthatnak be a tehergépjárművek.

Januártól nem lesz több kamion a fővárosban?
Zéró tolerancia: lehet lázadni, de felesleges
Veszélyben vannak a kis fuvarozók

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG