Budai közlekedés: a Moszkva tér az első
A főváros és a II. kerület közötti, az utóbbi időszakban kiélezett viták oda vezethetnek - mondta budapesti sajtótájékoztatóján Horváth Csaba -, hogy ha nem sikerül márciusig dönteni, akkor elveszhetnek azok az uniós források, amelyekből az említett városrész megújulhatna.
Budai fonódó villamoshálózatról beszélünk, "holott Buda fejlesztéséről kellene beszélnünk" - fűzte hozzá a szocialista fővárosi képviselő.
Mint elmondta: létezik egy terv, amely a Moszkva tér megújításával foglalkozik; az a 3 milliárd forint, amelyet az Országgyűlés megszavazott és a 6 milliárd forint, amely a budai fonódó villamoshálózat kialakítására rendelkezésre áll, elegendő lenne a tér felújításának megkezdéséhez.
Őrsi Gergely, a II. kerületi önkormányzat MSZP-frakciójának vezetője a sajtótájékoztatón azt hangoztatta, hogy a fonódó villamoshálózatra szükség van és a tömegközlekedést mindenkinek támogatnia kell, de a fejlesztést csak megbízható és jó hatástanulmányokra lehet alapozni.
A budai fonódó villamoshálózat-projekt első ütemében a 17-es villamos jelenlegi vonala déli irányban két helyen kapcsolódna a meglévő hálózathoz. A Török utcán, illetve a Frankel Leó utcán át a Moszkva tér felé, a Bem rakparton keresztül pedig a Batthyány téri vonallal adná meg az összeköttetést. A 61-es járat Óbudáról a Bécsi út - Frankel Leó utca - Margit körút - Moszkva tér - Alkotás utca - Móricz Zsigmond körtér útvonalon közlekedne a jövőben. A 19-es villamos a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Kelenföldi pályaudvar útvonalon, a 41-es pedig a Bécsi út - Frankel Leó utca - Bem rakpart - Szent Gellért tér - Fehérvári út - Kamaraerdő útvonalon járna.
A projekt több mint 6 milliárd forintba kerül, ennek jelentős részét az unió finanszírozza. Ha a II. kerület a kifogásai miatt nem adja hozzájárulását az építési engedélyhez március 31-ig, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség megvonja az 5 milliárdos támogatást.
MTI