Budapesti közlekedés: a Kravtex is bejelentkezett
Mint ismertette, az aktuális elgondolások szerint a fővárosi járműpark elodázhatatlan cseréje a magánszektor bevonásával valósulna meg. A Kravtex önállóan szándékozik indulni a személyszállítási szolgáltatásról szóló jövőbeli pályázaton, s törekvése nyomán korszerű, megbízható autóbusz-flottát vehetnének birtokba a főváros lakói.
Krankovics István kifejtette: az elképzelések szerint a Budapesti Közlekedési Központ ( BKK) a buszgarázsokat bérbe adná és a pályázaton nyertes cégektől rendelné meg az BKV által végzett szolgáltatást. Ezek a vállalkozások saját tulajdonú, nagyobbrészt új járművekkel végeznék a buszos személyszállítást Budapesten. A vállalkozó dolga lenne az új flotta kialakítása az autóbuszok folyamatos cseréje révén. A tízmilliárd forintot meghaladó projekt finanszírozása a vállalkozó feladata lenne, ezt a Kravtex saját forrásból és banki hitelből valósítaná meg.
A legnagyobb hazai buszgyártó cég ügyvezetője szólt arról, hogy a BKV utazóközönsége rövidesen tesztelheti a most elkészült Citadell típusú autóbuszokat, amelyeket pénteken mutattak be a sajtónak. A szóló és a csuklós buszok a korábbi típusok továbbfejlesztett változatai: más motorral, más sebességváltóval, más dizájnnal készültek. A tavaly közel 7 milliárd forintos konszolidált árbevételt elért társaság több százmillió forintos nyereséget könyvelhetett el, a pontos összegről az ügyvezető nem nyilatkozott. A cégcsoport 450 munkatársat foglalkoztat, közülük nyolcvanan kölcsönzött dolgozók. Beruházásokra a Kravtex több mint félmilliárd forintot költ ez évben.
MTI