1p

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A DBR szerint az egyes metróberuházások a sajátosságok miatt nem hasonlíthatók össze; a rendkívül kedvezőtlen talajviszonyok között épülő 4-es metró költségei a középmezőnybe tartoznak
Az egyes metróberuházások a sajátosságok miatt nem hasonlíthatók össze; a belvárosban, rendkívül kedvezőtlen talajviszonyok között épülő 4-es metró megvalósításának költségei a nemzetközi középmezőnybe tartoznak - tudatta a DBR Metró Projekt Igazgatóság kedden az MTI-vel.

A DBR Metró Projekt Igazgatóság közleményében felhívta a figyelmet arra: a metró gyűjtőfogalom, és általánosságban nem hasonlíthatók össze az egyes metrók, vagy metrónak nevezett, gyakran elővárosi vasúti funkciókat ellátó, részben felszíni kötöttpályás közlekedési rendszerek. Megjegyezték: nagyon sok műszaki összetevő van hatással az árra, a beruházás határidejére egy ekkora építkezésnél. Mint írták, a metró építésének költségét és időkeretét meghatározza például a talajszerkezet, a kőzetviszonyok, a felszíni beépítettség, a tervezett felszíni rendezés, az állomások milyensége, a szerelvények jellege, az utasforgalom kiszolgálásának módja, a metró rendeltetése és a kapcsolódó beruházások.

A DRB Metró Projekt Igazgatóság szerint a 4-es metró építése Magyarország legnagyobb és legösszetettebb beruházása, egy ilyen óriás beruházásnál pedig természetes, hogy voltak, vannak és lehetnek problémák, csúszások. A közleményben elismerik, hogy csúszások vannak és nőnek a költségek a 4-es metrónál, de - mint írták - "legalább annyi a jól haladó külföldi építkezés, mint a megakadt vagy éppen a budapestinél jóval többet dráguló metró".

Álláspontjuk szerint nem lehet a költségeket a méterenkénti bekerülési költség alapján összehasonlítani. Mint írták, Budapesten a metróépítőknek sok speciális nehézséggel kellett és kell szembenézniük, például Európa egyik legnagyobb folyója alatt megy el az alagút és "rendkívül változatos, építés szempontjából kellemetlen a talaj összetétele".

A DBR Metró Projekt Igazgatóság a Magyar Hírlapban kedden megjelent cikkre reagált. A lap azt írta: külföldön - Athén és Róma kivételével - szinte mindenhol olcsóbban építettek metrót, mint amennyibe a 4-es metró kerül majd - részletek >>

A DBR Metró Projekt Igazgatóság szerint egy metróállomás a hozzá tartozó alagúttal együtt ugyanúgy 50 milliárdba kerül Prágában, mint nálunk, ám ott nincs benne az árban a járműtelep, nincsenek új járművek és a felszíni beruházások is más pénzből épülnek. Így még drágább is a prágai metró a budapestinél - írták.

Madriddal kapcsolatban a DBR Metró Projekt Igazgatóság megjegyzi: a városban többek között azért épülhetett a világon egyedülálló módon, rendkívül gyorsan és rendkívül alacsony metró, mert a hosszan elnyúló kivitelezés miatt az építők óriási tapasztalatra tettek szert, felgyorsult az engedélyezési folyamat, kialakult a megfelelő technológia és szakértői gárda, "a folyamatosan munkában lévő építők pedig vélhetően kedvezőbb ajánlatokat tettek".
   
Emellett - mint a DBR Metró Projekt Igazgatóság írta - nem kísérik nagy felszíni átalakítások sem az építkezéseket Madridban, a teljes metróberuházás áfamentes és a városban a kedvező talajmechanikai körülmények miatt minimális költséggel építhetők föld alatti műtárgyak. A metró jelentős része felülről épített, így olcsóbb az alagútépítés, az állomások pedig olcsó kialakításúak.

Előzmény: Büszkék lehetünk: miénk a legdrágább metró

Nem a metró fúrta meg a Feneketlen-tavat
Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG