Megállapították, hogy míg a korábbi években a megkeresett cégek mintegy 45 százaléka jelezte valamilyen rendezvény lebonyolítását, 2009-ben már csak 31 százalékuk, az idén pedig kevesebb, mint egynegyedük, mintegy 700 nagyvállalat. Az idén a vizsgált cégek 45 százaléka tekinthető a rendezvényes szakma szempontjából "érdemi" cégnek. Ez az arány tavaly 58 százalék, a korábbi években pedig 65 százalék volt - olvasható a közleményben.
A 2009-es eredményhez hasonlóan az idén is az derült ki, hogy a vállaltok több mint 90 százalékának nincs elkötelezett rendezvényes partnere, a Promo Direkt Kft. szerint a vállalatok egyre inkább megnézik, hogy milyen helyszínen és kivel bonyolítják le az eseményt.
A hét kérdése: Ön mi alapján dönt a választásokon? Szavazzon! |
A tavalyihoz hasonlóan idén a cégek 11 százaléka tervez tréningeket, továbbképzéseket, ám a konferenciák, kongresszusok aránya a 2009-es 15 százalékról 10 százalékra csökkent. A költségvetést vizsgáló kérdésre a cégek fele tudott konkrét összeget mondani, egyharmaduk pedig kitérő választ adott.
A felmérés szerint a rendezvények büdzséje is kisebb lesz, mint 2009-ben. Akkor a cégek 47 százaléka, az idén viszont már a 65 százaléka jelezte, hogy egymillió forint alatt költ rendezvényekre, míg 45 százalékuk félmillió forintnál kisebb keretről számolt be. A cégek több mint egyharmada költ egymillió forintnál többet és mindössze 9 százalékuk szán 5 millió forintnál nagyobb összeget a programokra. A nyolc éve rendezvényes kutatásokat folytató Kft. 3.000, félmilliárd forintnál nagyobb árbevételű nagyvállalat vezetőjének válaszai alapján készítette felmérését.
A vásárlók ötöde passzióból nem fizet
Nem kizárt, hogy újabb válság közelít
A háztartások nettó törlesztők voltak januárban
Várat magára az amerikai kamatemelés
Nem ismerjük fel a csődben rejlő lehetőségeket
MTI