A CIB Bank a sajtóból szerzett tudomást arról, hogy a PSZÁF polgári peres eljárást szándékozik indítani a bank ellen. A PSZÁF-től mindeddig hivatalos tájékoztatás ezzel kapcsolatban nem érkezett a CIB Bankhoz.
A bank vélelmezi, hogy a per indítására egy olyan ügy miatt kerül sor, melyben a Pénzügyi Békéltető Testület már folytatott vizsgálatot. Ebben az ügyben a CIB Bank egyik ügyfele limitemelést eszközölt bankkártyás tranzakcióihoz kapcsolódóan, majd a megemelt limitösszeggel (PIN-kódot igénylő tranzakción keresztül) terhelték a bankkártyához tartozó számlát. Ezt követően az ügyfél a bank kártérítését kérte, amit a CIB Bank csalás kísérlet gyanújára hivatkozva megtagadott. A Békéltető Testület saját hatáskörének hiánya miatt az eljárást megszüntette.
Általánosságban elmondható, hogy a CIB Bank idén a bankkártyákhoz kapcsolódó mintegy 2000 panasz majd 80%-át pozitívan, azaz az ügyfelek javára bírálta el, ugyanakkor a bank minden olyan esetben megteszi a szükséges jogi lépéseket, ahol csaláskísérlet gyanúja merül fel - olvasható a bank reagálásában.
A PSZÁF hétfőn közölte: 2011. szeptember 29-én közérdekű igényérvényesítési keresetet nyújtott be a Fővárosi Bíróságnál a CIB Bank Zrt. „Lakossági Üzletág Általános Szerződési Feltételek” elnevezésű Üzletszabályzatának egyik kikötése miatt. Ez kikötés a PSZÁF szerint a Polgári Törvénykönyvet és a pénzforgalmi törvényt megsértve az ügyfelek számára egyoldalúan, hátrányosan és – káresemény esetén – tisztességtelen anyagi hátrányt is okozva zárja ki a bank kárfelelősségét akkor, ha az ügyfél a bankkártya alaplimitjénél magasabb napi limitet állít be a kártyatranzakciókra.
Privátbankár