A Szonda Ipsos 23 országot, köztük Magyarországot érintő felmérése szerint a megkérdezettek közül háromból két vásárló támogatja a cigaretta adójának emelését. A vásárlók fele, 53 százaléka ért egyet az alkohol és több mint harmaduk, 35 százalékuk az édességek és rágcsálnivalók pótlólagos megadóztatásával. A megkérdezettek további 13 százaléka támogatja az üdítőitalok adójának emelését is.
A Szonda Ipsos közleményében kiemelte: a fogyasztók ezektől az iparágaktól várják, hogy kisegítsék a kormányokat abból a nehézségből, amelybe a bankszektor és az autóipar sodorta őket. Ezt az is bizonyítja, hogy bár a pénzügyi szektor és az autóipar megítélése jelentősen romlott az elmúlt két évben, a megkérdezetteknek csupán 25 százaléka támogatná a vállalati adók emelését, míg 17 százalékuk értene egyet az autóiparra negatívan ható ”dugódíj” bevezetésével.
A felmérésben résztvevő országok a világ bruttó hazai termékének, GDP-jének 75 százalékát adják. A legutóbbi adatfelvételt a közvélemény-kutató 2009. április 14. és május 7. között végezte el a 18 év feletti internet-felhasználók között, országonként ezer fős reprezentatív mintán.
Világgazdaság: a javulás jelei
Béna játékokért senki sem fog ennyit fizetni
Derűlátóbbak a családok, de még félnek
Mélyponton a magyar CDS-árazás Londonban
Szezonja van a munkának
A válság után is érdemes exportálni
Ecostat: növekedett a magyar gazdaság
Forinthitel és prémium biztosítás a biztonságért
A felügyelet számon kéri a banki ígéreteket
Minden jövedelemre vonatkozik a válságadó
MTI