Ha a magyar borászok fel akarják venni a versenyt sörpiaci szereplőkkel, akkor nekik is ki kell mozdulniuk pincéikből, hiszen a nyári fesztiváloknak és a melegnek köszönhetően már júniusban több millió literrel több sör fogy, miközben a palackos borok fogyasztása csökken.
Most hat borászat a hétvégi, Zamárdiban megrendezendő Balaton Sound fesztiválon próbálja felvenni a versenyt a sörösökkel.
A Varga Pincészet fogyasztási szokásainkat vizsgáló elemzése ( amelyet KSH adatokra alapozva készített el) rámutat arra: a magyar háztartások évente kb. 700 millió liter sört fogyasztanak el. Borból azonban csak kb. 300 millió litert. Ez az oka annak, hogy egyre több pincészet keres kitörési pontot a nyári recessziós hullámból, amikor is az átlagos hónapoknál több sör fogy el, gyakran a borok rovására.
A Balaton Sound fesztiválon próbálják a borászatok erősíteni a magyar borok piaci pozícióit. Külön boros „negyedet” hoznak létre, ahol papírdobozos sörök helyett, minőségi magyar borokkal ismerkedhetnek a vendégek. A borászok a meleg nyári időszakban elsősorban a fröccsözés kultúrájának erősítésére koncentrálnak, éppen ezért e negyedben „tilos” lesz a boros kóla árusítása is.
20 milliárdot fizet a Coca, hogy ne legyen per
Több mint 1 millió liter sör az EB számláján
Mindennapi folyékony kenyerünkről nem mondunk le