A Nielsen közleményében kiemelte: értéket tekintve 3,6 százalékkal nőtt a bolti forgalom Magyarországon az idei második negyedévben a múlt évi hasonló időszakhoz képest, mennyiségben azonban 1,2 százalékkal csökkent. A piackutató által végzett felmérés szerint a huszonegy vizsgált fejlett ország átlagát tekintve, a második negyedévben 1,9 százalékkal több élelmiszert, háztartási vegyi árut és kozmetikumot (napi fogyasztási cikket) adtak el, mint a múlt évi hasonló időszakban.
Az átlagárak tekintetében a Nielsen rámutatott: míg a múlt év második negyedévében a huszonegy ország élelmiszer-kiskereskedelmében az átlagárak 6,1 százalékkal emelkedtek az előző hasonló periódussal szemben, addig a drágulás üteme idén 2,1 százalékra csökkent. Magyarországon is hasonló mértékben mérséklődött az árak emelkedésének üteme, miután a 2008 második negyedévében mért 9,1 százalékkal szemben az idei hasonló időszakban már csak 4,8 százalékkal nőttek az árak.
A vizsgált országok közül Törökországban, Lengyelországban, Svédországban, Nagy-Britanniában, Norvégiában, Hollandiában, Ausztriában és Svájcban fejlődött leginkább a napi fogyasztási cikkek értékesítése, mivel ebben a nyolc országban mennyiségben és értékben is nőtt az élelmiszerek, a háztartási vegyi áru és kozmetikumok bolti eladása a második negyedévben, 2008 negyedik-hatodik hónapjához képest.
A Nielsen az elmúlt negyedévben először, tizennégy fejlődő országban is vizsgálta a kiskereskedelem teljesítményét, amely alapján a forgalom a legdinamikusabban Ukrajnában, Boszniában, Oroszországban, Szerbiában és Albániában bővült, mind értéket, mind mennyiséget tekintve.
Egyre könnyebb a kosár, de olcsóbbat nem veszünk
Új pénztárgépek: hátha lesz egyszer eurónk
Szigorú szabályok: honnan tudjuk, mit eszünk?
Forrón szeretjük: a teán nem spórolunk
Gazdaságos: saját márkás termékekre váltunk
MTI