A tanácsadó vállalat becslése szerint 4,3 milliárd dollárra rúghat a magyar szórakoztató- és médiaipari piac teljesítménye 2009-ben. Jövőre érheti el a szektor a mélypontot 4,2 milliárd dollárral, míg ezután a 2013-ban várható 5,1 milliárd dolláros szintig folyamatosan emelkedhet a piac.
A magyar internet szolgáltatás szegmens azonban megszakítás nélkül bővülhet, évente átlagosan 12 százalékkal, amelynek eredményeként öt év múlva várhatóan 1,4 milliárd dolláros értéket képviselhet.
A PricewaterhouseCoopers közleményében rámutatott: 2013-ra a globális szórakoztató- és médiaipari piac egészének teljesítménye - beleértve a fogyasztók és a hirdetők általi kiadásokat is - elérheti az 1,6 billió dollárt. Mindez összetetten 2,7 százalékos bővülést jelent, ezen belül azonban az egyes szegmensek igen széles skálán mozognak: a zeneipar 3 százalékos visszaesésétől az internet elérés 9,2 százalékos növekedéséig.
A magyarok lassan elérik a digitális plafont |
A 2009-es trendeket vizsgálva a videojátékok 7,2 százalékos növekedése és a TV hirdetések 11,4 százalékos visszaesése lehet a két véglet ezen a piacon a tanácsadó vállalat szerint.
Államalapítás a YouTube-on: itt van Magyarország
Az internet veszélyezteti gyerekeinket
Megemlékezés: a Google elviszi a Holdra is
Kereshetővé válnak a hanganyagok
MTI