Az AAA AUTO csoportszintű kereskedési adatai szerint az elmúlt három évben egyre nagyobb számban vásároltak autót ebből a kategóriából. A kisautók iránti egyre nagyobb érdeklődés maga után vonta a középkategóriás autók iránti kereslet visszaesését, amelyhez szakértők szerint az üzemanyagárak növekedése is jelentősen hozzájárul. Magyarországon az első 6 hónapban az AAA AUTO-nál értékesített autók 47%-a kisautó volt.
Suzuki Swift, Suzuki Ignis, Suzuki Wagon R+, Skoda Fabia, Peugeot 206 – így fest mostanában az AAA AUTO magyarországi leányvállalatánál leginkább keresett kisautók köre. A legkedveltebb járművek motormérete 1350 cm3-ig terjed, amelyek népszerűségét alacsony fogyasztásuk, a kedvezőbb biztosítás feltételek, illetve a kisebb meghibásodási kockázat is növeli. Amíg az elmúlt év első hat hónapjában az AAA AUTO-nál eladott autók 40%-a tartozott csak ehhez a kategóriához, addig ebben az évben ez az érték már 47%-ra emelkedett.
„Két fő okból kifolyólag döntenek egyre többen kisautók megvásárlása mellett” - mondta el Markó Zoltán az AAA AUTO magyarországi ügyvezetője. “A vásárlók egy része azért választ kisautót, mert gazdaságosabb második autót szeretne családjának, míg mások egyelőre csak ezt a kategóriát engedhetik meg maguknak.”
„Azonban azt is látnunk kell, hogy a magas üzemanyagáraknak köszönhetően a közösségi közlekedés nagyon megdrágult. Ennek következtében, amennyiben egynél több ember utazik, az út egy gazdaságos autóval sok esetben már olcsóbb, mint a busz vagy akár a vonat, ami ugyancsak népszerűvé teszi a kisautókat”- tette hozzá Markó Zoltán.
Lecsapnak a biztosítók a MÁV ÁBE ügyfeleire
A Honda és a Toyota is meglódult
90 kilométerről figyelik a gyorshajtókat!
Meddig nem hajtunk fel a Megyeri hídra?
Hogyan óvjuk autónkat és pénztárcánkat egyszerre?