Csak négy napot dolgoznak az Opel-gyárban
A globális gazdasági válság a General Motors Powertain Kft.-t is sújtja, a recesszió miatt a szentgotthárdi gyár már a múlt év októberében kénytelen volt visszafogni a termelést, és megválni a kölcsönzött munkaerő jelentős részétől. A dolgozók most a munkaidő-csökkentés miatt kiesett időre, a szakszervezettel történt megállapodás szerint személyi alapbérük 50 százalékát kapják meg - részletezte a szóvivő.
Légrádi Edit ugyanakkor emlékeztetett arra: cégük rendkívüli rugalmasságát bizonyítja, hogy sikerrel igazítják a termelést a folyamatosan változó piaci viszonyokhoz, amelynek során mindent igyekeznek megtenni a vállalat számára rendkívül értékes, jól képzett munkaerő megtartásáért.
Szólt arról is, hogy a General Motors szentgotthárdi gyára idén új piacra is exportál. Az év első négy hónapjában a gyár 18 ezer kész motort - 1,6 és 1,8 literes változtatható vezérműtengely-szögű modellt - szállít Kínába. "A kezdeti szállítmányokat további ezer darab 1,6 literes turbó modell követi az év végén" - tudatta.
A tavalyi év során 392 ezer 878 motort gyártottak Szentgotthárdon, amelyet európai Opel, Vauxhall és Saab autógyáraknak szállítottak. Ez közel 400.000 olyan új autó tulajdonost jelent Európa-szerte, akiknek járművében "szentgotthárdi szív" dobog - fűzte hozzá.
Szavai szerint a GM szentgotthárdi gyára jelentős komponens kiszállítást is teljesít a világ több piacára is. Az elmúlt évben közel 200.000 megmunkált és szerelt hengerfej exportjára került sor Mexikóba és Koreába, amelyet ott ugyancsak 1,6 és 1,8 literes GM motorokba építettek be.
A gyártósorokról további megmunkált főtengelyek, hajtórudak és négyhengeres - a legmodernebb lézer-technológiával gyártott - blokkok kerültek Koreába, Mexikóba és Brazíliába. Ezekkel a termékekkel együtt a GM Powertrain-Magyarország Kft. összesen több mint félmillió megmunkált alkatrésszel járult hozzá a világ közép-kategóriás benzin-motorjainak gyártásához.
Nem vesznek a magyarok terepjárót
Hatvanezer Audi gördült le a szalagról Győrben
MTI