A kiskereskedelemben eladott jégkrémek mennyisége a 2007. június-2008. májusi időszakban meghaladta a 25 millió litert, ami 1 százalékkal több, mint az előző egyéves időszakban. Értékben a növekedés 8 százalék.
Nőtt az úgynevezett impulz - pálcikás, tölcséres és szendvicsformájú - jégkrémek forgalma; ezeket többnyire a boltban, az eladás helyszínén látják meg és kívánják meg a vásárlók.
Jégkrémet jórészt 400 négyzetméternél nagyobb boltban, diszkontban és szupermarketben vásárolnak az emberek. A hipermarketpiac részesedése 24 százalék, ami 1 százalékponttal kevesebb, mint a korábbi, hasonló periódusban. |
Ár szempontjából érdekes, hogy a családi fajta nyáron olcsóbb, szezonon kívül drágább. Egy liter átlagára decemberben és januárban 589 forint volt, májusban ez 557-re csökkent. Ugyanakkor az impulznak nevezett jégkrémek átlagára a melegebb hónapokban viszonylag magas.
Mit igyunk, ha 30 fok van?
Botrányos nyaralás: amikor a pénz sem boldogít
Mit tegyünk, ha gyerek repül velünk?
Nyalunk, mint a bajnokok!
MTI