Csőd szélén a megoldás: buszcserét a fővárosban!
A fővárosi buszok cseréje lehet a mosonmagyaróvári Kühne gyár megmentője - írta a Kisalföld pénteki száma.
A lap tájékoztatása szerint a megrendelések visszaesése miatt kismértékű létszámleépítésre kényszerültek a cégnél, 17 dolgozót bocsátottak el, ám sikerült ezt nagy részben nyugdíjazással megoldani. Emellett kénytelenek voltak a kevés megrendelés miatt négynapos munkahetet bevezetni a napokban.
Varga János vezérigazgató hangsúlyozta: a jelenlegi mintegy 220 munkatársnak továbbra is szeretnének munkát biztosítani, ezért is pályáztak júniustól hathavi munkahelymegőrzési bérkiegészítő támogatásért.
A gyár vezetője szólt arról, hogy már korábban elindítottak egy teljesen új konstrukciójú autóbusz fejlesztést, ami minden tekintetben megfelel a fővárosi tömegközlekedés elvárásainak. A BKV várható járműbeszerzése ezt a folyamatot felgyorsította. A fővárosi tömegközlekedésre tervezett teljesen új konstrukciójú buszok gyártása jelentheti a kiutat a nehéz helyzetbe került Kühne Zrt.-nek.
A vezérigazgató bízik abban, hogy a több mint 200 millió forintos beruházást igénylő fejlesztés meghozza az eredményét. Számukra bizakodásra adhatnak okot, hogy a döntéshozók egyre több nyilatkozatban hangoztatják, számítanak a magyar buszgyártókra. A mosonmagyaróvári cég nem kér különleges elbánást, támogatást, csupán a tisztességes versenyhelyzet megteremtését szeretnék a közbeszerzési pályázatban - hangoztatta a vezérigazgató.
Eltűnt a pénz a Bábolnából
Budapesten már kirúgtak mindenkit, akit kellett
Eljön az idő, amikor megéri majd itthon dolgozni?
Szingapúriak Borsodban építenek gyárat 5-8 millióért
A legtöbb cég már nem akar kirúgni senkit
Korlátozottan lehet dolgozni Ausztriában
MTI