Csökkent a fogyasztói bizalom az USA-ban
Az Egyesült Államokban októberben visszaesett a fogyasztói bizalom, alapjában a foglalkoztatási kilátások romlása miatt - közölték a Conference Board kutatóintézetben. A jelenlegi helyzet megítélése 26 éves mélypontra került.
A Conference Board magán gazdaságkutató intézet fogyasztói bizalmi mutatója 47,7 pontra csökkent a szeptemberi 53,4 pontról. "A fogyasztók borúlátók jövőbeli kereseti lehetőségük felől, és emiatt várhatóan kevesebbet költenek a decemberi karácsonyi, év végi ünnepek alatt", idézte a közlemény Lynn Francót, a Conference Board fogyasztói piackutató részlegének vezetőjét.
Az elemzők előzetesen 53,2 pontra számítottak októberről, ez csekély emelkedés lett volna ahhoz képest, hogy a Conference Board eredetileg 53,1 pontot jelzett szeptemberről, de ezt 53,4 pontra módosította. A jelenlegi gazdasági körülmények megítélésének részmutatója 20,7 pontra fogyatkozott a szeptemberi 23 pontról. A friss mutatószám a legalacsonyabb 1983. február óta.
A hat hónapra előre tekintő várakozások részmutatója 65,7 pontra esett a szeptemberi 73,7 pontról. A "nehéz-e munkához jutni" kérdésre a felmérésben részt vevők 49,6 százaléka felelt igennel a szeptemberi 47 százalék helyett. A megkérdezetteknek mindössze 3,4 százaléka szerint "van bőven munkahely", a szeptemberi 3,6 százalék helyett. Októberben 26,6 százalékra nőtt 22,9 százalékról azok aránya, akik szerint a munkalehetőségek fogyatkozni fognak a következő hat hónapban.
Jeges búcsú a McDonald’s-tól
"Amerika rasszista ország maradt"
MTI