Csökkent a politikai lapok népszerűsége
Kevesebb embert értek el tavaly az országos napilapok, mint három évvel korábban - tudható meg a Magyarországi médiapiaci körkép 2008 című kiadványból.
Egyetlen országos napilap mondhat magáénak egymilliónál több olvasót; a 2005 júliusa és decembere között 986 ezren forgatták a Blikket, a múlt év második felében viszont 1,025 millió volt ez az adat.
Emelkedést mellettük csak a Nemzeti Sport és a Világgazdaság könyvelhetett el; előbbi 288 ezerről 311 ezerre növelte olvasótáborát a tavalyi év második felére, míg az utóbbi a 2005 utolsó hat hónapjában mért 28 ezerről 30 ezerre bővítette közönségét.
A Népszabadság eközben 405 ezerről 294 ezerre, a Magyar Nemzet 152 ezerről 148 ezerre, a Népszava 68 ezerről 62 ezerre rontott. Az ingyenesen terjesztett Metropol 629 helyett 429 ezer olvasót mutatott fel, míg a Magyar Hírlap 2005 végi 51 ezrével szemben most nem szerepel adat a TNS Media Intelligence adataira épülő kimutatásban. A Napi Gazdaság akkor is, most is 22 ezres közönséget tudhatott magáénak.
A reklám a múlté, a PR a jövő?
A hirdetők is eltűnnek a Slágerrel?
Papíron helyből jobb: mit olvas a magyar?
MTI