Csökkent a Procter & Gamble profitja
Az amerikai Procter & Gamble háztartásvegyipari és fogyasztásicikk-gyártó 2,471 milliárd dolláros, részvényenként 80 centes adózott eredményt jelentett az üzleti éve júniussal zárult utolsó negyedéről, 18 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 3,02 milliárdnál, részvényenként 92 centnél, mert időközben eladta egy részlegét, és mert e válságos időkben a vevők az áruházláncok olcsóbb saját márkáit részesítik előnyben.
A Procter & Gamble nettó értékesítése, 18,662 milliárd dollár, 11 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól. Szervesen - vagyis a valutaárfolyamok és a csoportösszetétel változásait leszámítva - 1 százalékkal csökkent a bevétel. Az értékesítés mennyiségben 4 százalékkal esett vissza.
A mostani negyedévre részvényenként 95 cent-1 dollár közötti profitot várnak a cégnél, és a nettó értékesítés 7-10 százalékos csökkenését valószínűsítik. A Procter & Gamble piaci tőkeértékre a világ nyolcadik vállalata.
A júniussal zárult üzleti évben a cég adózott eredménye 13,436 milliárd dollár volt, 11 százalékkal több az előző évi 12,075 milliárdnál. A nettó értékesítés 3 százalékkal 79,029 milliárd dollárra csökkent.
-74%-al is 490 millió eurót nyert az UniCredit
Splash-méretűre zsugorodott a Suzuki eredménye
Elrepült a Lufthansa profitjának 88 százaléka
Eltűnt az Exxon profitjának két harmada
Elfolyt a Parmalat fél profitja
MTI