Az eredményből az derül ki, hogy a nagy darabszámban eladott modellek mindössze néhány g/km-os csökkenései nagyobb arányban befolyásolják az európai összképet, mint a piacokon elérhető alternativ üzemanyaggal futó, illetve hybrid-üzemű kuriózumok.
Az elemzés rámutat, hogy három márka, a Smart a Fiat és a MINI, 2009 első féléves, eladásokkal súlyozott CO2 kibocsátási értékei már most 130 g/km alá mentek, tehát már most megfelelnek az EU által 2015-re előírt kibocsátási követelménynek. A Fiat erőfeszítései a legfigyelemreméltóbbak, ha megnézzük az általuk teljesített össz-volument, valamint a modell mixüket.
A legnagyobb fejlődést azonban ne a győztes három márka között keressük. Ez az elismerés az Alfa Romeot illeti meg, ugyanis a márka 2008 első félévéhez viszonyított, eladásokkal súlyozott átlagkibocsátása 2009 első félévében 19.9 g/km-rel csökkent.
Természetesen az eladási eredmények nagyban befolyásolják a súlyozott átlagos CO2 kibocsátási értékeket. A top 25 magas volument produkáló márka közül a Chevrolet került ki abszolút győztesként, ahol ugyanis a nagy számban eladott dízel-üzemű Cruze, valamint a 3-hengeres 0.8 literes Matiz (119g/km) segített a márkának felkerülnie a legeredményesebb károsanyag-kibocsátást csökkentők tabellájának legfelső sorába (15.2 g/km csökkenés a tavalyi év első félévéhez képest) .
A Toyota, a Suzuki, a Hyundai és a Mazda is kétszámjegyű csökkenést produkált a CO2 kibocsátás terén tavalyhoz képest. |
A top 5-ből a Ford teljesített a legeredményesebben. Nekik ugyanis 8.0 g/km-t sikerült faragni az Európában eladott új autóik átlagos CO2 kibocsátásából, mivel az ECOnetic széria általában, valamint az új 98 g/km Fiesta ECOnetic igen közkedveltnek bizonyultak az európai új autó vásárlók körében.
Érdekes részleteiben megvizsgálni az egyes országok által elért CO2 kibocsátás csökkentési törekvéseket. A piacokon alkalmazott roncsbeszámítási akciók bizonyultak egyértelműen a legerőteljesebb hajtóerőnek a károsanyag-kibocsátás csökkentés terén. Ezen akciók nemcsak a volumenek növelésében segítettek, hanem a környezet-tudatosabb gondolkodást is népszerűsítették az európai új autó vásárlók körében a hatékonyabb, alacsonyabb CO2 kibocsátású járművek népszerűsítésével.
Német tudósok szerint hiába a roncsprémium, a szén-dioxid kibocsátás csökkenése csupán késlelteti a problémákat. Részletek>>>>> |
Kis fogyasztású és fürge a jövő autója?
Az utolsókat rúgják a roncsprogramok?
Roncs helyett újat: éledezik az autópiac
Külföldieknek segített az amerikai roncsprémium
Öngól? Külföldi autót vesznek a szlovákok
Privátbankár