.jpg)
A cég kimutatásai szerint a sokévi átlagnál jóval keményebb időjárás jellemezte a 2009–2010-es téli időszakot. Ennek megfelelően a társaság saját gépparkja mellett szinte az egész téli útüzemeltetési időszak alatt ismételten berendelte a szerződéses hóeltakarítókat is, akikkel együtt folyamatosan biztosítani tudták a biztonságos közlekedés feltételeit a 30 ezer kilométeres országos közúthálózaton. A bérelt géppark egy átlagos télen csak biztonsági tartalékként szolgál, azonban az elmúlt rendkívüli téli szezonban a cég saját és bérelt gépparkját egyaránt csúcsra járatta. A társaság országosan 1194 darab síkosságmentesítésre, valamint hóeltakarításra kialakított gépjárművet és munkagépet üzemeltetett, illetve tartott készenlétben. Ebből 712 gép saját tulajdonú, 482-t pedig a szerződéses partnerek tartottak üzemben. A géppark végül összesen több mint 213 ezer órát töltött aktívan az utakon. A Magyar Közút Nonprofit Zrt. 77 üzemmérnökségének 3300 dolgozója 12 órás váltásban szinte folyamatosan látta el a hóeltakarítási, síkosságmentesítési és kátyúzási feladatokat.
A 2009–2010-es téli időszakban gyakran kellett reggeli síkossággal, ónos esőkkel, intenzív havazásokkal és komoly hófúvásokkal megküzdeniük a közutas szakembereknek. A rendkívüli időjárást jól szemlélteti, hogy az országos állami közutak tisztítására, hóeltakarítására és síkosságmentesítésre összesen 125 ezer tonna sót, 25 ezer tonna érdesítő anyagot és 1,7 millió liter sóoldatot használtak fel.
A sok csapadék mellett többször is nagy hőingadozás nehezítette a közútkezelők és az autósok életét, s a szeszélyes és hideg tél rendkívüli módon kedvezett a kátyúképződésnek is. A társaság 77 üzemmérnökségének egy-egy brigádja, ha az időjárás is engedte, télen is a kátyúk megszüntetésén dolgozott. Ennek eredményeként a cég a téli üzemeltetési időszak alatt csaknem 258 ezer kátyút javított ki, amihez18 ezer tonna kátyúzó anyagot használt fel.
A hirtelen beköszöntött tavaszi jó időt kihasználva a társaság megkereste a melegaszfalt-keverő üzemeket, hogy indítsák be a gyártósorokat, így a Közút márciustól át tudott térni a tartósabb megoldást jelentő melegkátyúzási technológiára. A kátyúk száma ütemterv szerint, folyamatosan csökken.
Húsvétkor kamionstop lesz
Visszafizetik az eredetiségvizsgálat díját
Mától él az új kötelező
Zsiborás Gergő
Privátbankár