
Tájékoztatása szerint az autóbuszparkot működtető személyzetet is biztosítja a vállalat: több mint 260 dolgozót vettek át a Debrecen autóbuszos tömegközlekedését korábban működtető Hajdú Volán Zrt.-től.
Szeptember elsejétől, a bővített menetrend bevezetésétől már 350 lesz a buszvezetői létszám. Az autóbuszos tömegközlekedés átvételével 414-gyel növekszik a helyi villamos- és trolibusz közlekedést is lebonyolító DKV Zrt. dolgozói létszáma - tette hozzá a Nagy Attila.
Kossa György, a Cívisbusz Konzorcium másik tagvállalata, az Inter Tan-Ker Zrt. vezérigazgatója egyedülállónak nevezte a beruházást, amelynek 12 milliárd forintos költségében nincs állami forrás.
A beruházás abból a szempontból is egyedülálló, hogy 1000 munkahelyet teremtett Magyarországon: 500-at a gyártásban, 250-et az építőiparban és 250-et a beszállító iparban - fűzte hozzá.
A klimatizált, alacsony padlós buszokat bemutatták a vakok- és gyengén látók szövetsége helyi tagjainak, akiknek mindenképpen könnyebbséget jelent az egységes járműpark bevezetése.
A cívisbuszok július elsején állnak üzembe. Ahogy Nagy Attila megfogalmazta: a buszvezetők június 30-án leveszik a Volán-egyenruhát, július 1-jén felöltik a DKV-egyenruhát, s ezzel valamennyi tömegközlekedési eszközt egy cég működteti a cívis városban.
Egyetemi toplista: Budapest, Szeged, Debrecen
Tulajdonos nélkül marad a civís repülőtér?
Csúcstechnológiát akar az EU a közlekedésben
MTI