A főpolgármester közlése szerint a kormány elvben támogatja, hogy a Magyar Fejlesztési Bank (MFB) szálljon be a BKV adósságállományának finanszírozásába, hogy jövő év elején végre tudják hajtani a fővárosi közlekedési társaság járműcseréjét, amely mintegy ezer autóbuszt érintene. Mint hozzátette: lízingkonstrukcióban gondolkodnak, és hazai gyártót keresnek az átlagban 15 éves autóbuszok cseréjére.
A kormányfővel folytatott eszmecseréről szólva megjegyezte: mintegy tucatnyi témát, közöttük fontos programot, a 4-es metró építését, valamint a központi szennyvíztisztító kérdését is érintették. Demszky Gábor elmondta, hogy a DBR metróprojekt finanszírozását folytatni kell, és az uniós támogatás folyósítását sürgetik Brüsszelben, míg a szennyvíztisztító kapcsán július végéig döntést várnak. Megjegyezte, a főváros vezetésének és a kormányfőnek közös az álláspontja ebben a kérdésben.
A főpolgármester elmondta, hogy az ingatlanadó tervezetéről tovább egyeztetnek. Demszky Gábor korábban levélben közölte a kormányfővel: főpolgármesterként csak akkor tudja támogatni az ingatlanadót, ha az Országgyűlés mindkét tábora egyetért azzal, illetve, ha azt helyi adóként vezetik be, s nem az adóhivatalon keresztül, centralizált módon. |
Újságírói kérdésre a főpolgármester elmondta, nem elégedett a BKV gazdálkodásával, de megjegyezte, hogy azt csak a felügyelőbizottság ellenőrizheti. Elmondta azt is, hogy a Margit híd felújításának többletköltségeit - amely mintegy 8-9 milliárd forintot tesz ki - a kivitelezés határidejének kitolásával, vagy más fővárosi projektek elhagyásával, illetve átcsoportosításával próbálják csökkenteni. Arra a kérdésre, hogy mennyibe kerül a Margit híd felújítása, üzleti titokra hivatkozva nem kívánt válaszolni.
A pénteki, zárt ajtó mögötti egyeztetésen, a miniszterelnök irodájában ott volt Oszkó Péter pénzügyminiszter, Molnár Csaba kancelláriaminiszter, Burány Sándor, a gazdasági tárca államtitkára, Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes és Lakos Imre, a fővárosi önkormányzat közlekedési tanácsnoka.
Hétköznapi valóságshow: figyel a BKV
BKV: nincs automatikus emelés
BKV: nyártól felszállás csak az első ajtónál!
Össztűz a dugótervre - már meg is bukott
Akár harmadával több bevétele lehetne a BKV-nak
4-es metró: az se gond, ha az EU nem fizet
Demszky a "metróbakit" magyarázza
MTI