A március közepén indult beruházások során a leginkább arra törekedtek, hogy teljes, összefüggő utakat újítsanak fel. Így került sorra a Szentendrei út vonala Budapest határától egészen a Bem rakpartig, ami több mint 10 kilométert jelent, valamint a Pesti út és a Kőbányai út is - mutatott rá.
A második útfelújítási ütemben összesen mintegy 20 kilométeren, 22 útszakaszon dolgoznak majd november közepéig. A beruházás 2,5 milliárdba kerül, a közbeszerzési eljárások lezárultak. Az év végéig megújul a többi között a Thököly út két szakasza - a munkálatok szeptember végén kezdődnek -, a Hűvösvölgyi út több szakasza, a Ferihegyi út, a budai alsó rakpart, a csepeli Szent István út hosszabb szakaszai, s új közlekedési csomópontot hoznak létre az Üstökös utcánál, a Szépvölgyi út végénél - számolt be terveikről a főpolgármester.
Mint elmondta, 2010-ben az ideihez képest kétszer annyi, 75 kilométernyi utat újítanak fel terveik szerint. Ez 87 útszakaszt jelent, a munkálatok előkészítése jelenleg zajlik. Jövőre újul meg a budai várbusz teljes útszakasza, a Németvölgyi út, a Róbert Károly körút és az M5-ös autópálya bevezető szakasza.
Összességében 2005 és 2010 között több mint 530 kilométer utat újítottak és újítanak fel a Podmaniczky Program keretében, ez a főváros kezelésében lévő utak mintegy 53 százaléka - mondta a főpolgármester.
A metróra és a rakpartokra fogható a kevesebb útfelújítás
A főváros, amit a lakosok 96%-a szeret
Demszky már készülhet a buktára
Demszky: nem csúszik a szennyvíztisztító átadása
MTI