A VEKE azt állította, hogy a fővárosi buszhálózat negyedének megszűnésével, a BKV működésének 8-10 milliárd forintos csökkentésével járhat, ha a közgyűlés szerdán megszavazza a dokumentumot. Élő Norbert az MTI-hez eljuttatott közleményébe azt írta: az MSZP-frakció arra szólítja fel a VEKÉ-t, hogy "ne a Fidesz érdekében kampányoljon, hanem inkább a budapestiek érdekében dolgozzon".
Véleménye szerint a VEKE és Wintermantel Zsolt (Fidesz) újabb rémhírek terjesztésével akár több 10 milliárdos kárt is okozhat a budapestieknek, hiszen "a március 31-ei közgyűlés dokumentumainak egyike sem tervez vagy javasol járatritkítást".
Ezért az érintetteket arra szólítják fel, vonják vissza a "tudatos károkozást jelentő nyilatkozatukat" -k özölte Élő Norbert. A politikus emlékeztetett arra, hogy a BKV korábban elkészített üzleti terve számtalan lehetőséget felvázoló egyes pontjai között ugyan számolnak a járatritkítás elvi lehetőségével, de "a szocialisták és a kormány a munka kezdetétől fogva elkötelezett abban, hogy ne legyen járatritkítás".
A VEKE állítását a Főpolgármesteri Hivatal is visszautasította az MTI-nek küldött közleményben. Mint írták, éppen a kormány-főváros szerződés nélkül kellene járatcsökkentésről dönteni a BKV-nál. Leszögezték, "semmilyen járatritkítási klauzula nem szerepel a BKV finanszírozására vonatkozó kormány-főváros szerződés tervezetében", amelynek jóváhagyásáról szerdán tárgyal a Fővárosi Közgyűlés.
Közölték, a szerződés elfogadásával az idén 27,5 milliárd, jövőre pedig további 22 milliárd forinttal növekszik a BKV működési támogatása. Ezt 8-10 milliárd forintos forráskivonásként bemutatni jóhiszeműen nem lehetséges - fogalmaztak. Álláspontjuk szerint a megállapodás kiszámíthatóvá, politikai alkuktól függetlenné teszi a BKV finanszírozását. Úgy látják, a megállapodás rendkívül előnyös a BKV és a főváros számára, s így közvetve az állam számára is.
Demszky Gábor (SZDSZ) főpolgármester kedden, egy más témában tartott sajtótájékoztatón kérdésre válaszolva azt közölte: valótlan a VEKE állítása, miszerint tömeges járatmegszüntetést és újabb tarifaemelést tartalmaz a BKV finanszírozásáról szóló szerződés.Mint mondta, a megállapodás elfogadásával a fővárosi önkormányzat többletforrásokhoz jut, ami elengedhetetlen a BKV fenntartható működésének biztosításához.
A VEKE állításaival ellentétben akkor kellene szolgáltatáscsökkenéssel számolni a közlekedési vállalatnál, ha nem írnák alá a szerződést. E nélkül ugyanis olyan deficit keletkezne a BKV gazdálkodásában, amit sem a főváros, sem a közlekedési vállalat nem tudna kezelni - fűzte hozzá a főpolgármester.
A hét kérdése:
A Fidesz-KDNP fölényes győzelmét jósolják a közvélemény-kutatók. Ön szerint mennyivel nyer a párt? Szavazzon!
Megszűnhet a buszhálózat negyede?
Fájdalmas lenne a BKV-nak a félárú jegy
Nem autósnak való vidék - kész az új főutca
BKV: még mindig nincs bérmegállapodás
MTI