Drágább az önkiszolgáló
A húskészítmények évi forgalma meghaladta a 205 milliárd forintot 2008. július és 2009. június között, kiskereskedelmi eladás értékben 6 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest, mennyisége meghaladta a 165 ezer tonnát - közölte a Nielsen piackutató cég.
A felmérés szerint egyre népszerűbb az önkiszolgálás, annak ellenére, hogy átlagosan mintegy egyharmaddal drágább, mint a kimérve értékesített húskészítmények.
Az előrecsomagolt, önkiszolgáló szegmensre - értékben - már 61 százalék jutott a bolti eladásból, ami 2 százalékponttal nagyobb, mint egy évvel korábban. A csemege pultnál kimért áruk részaránya 41-ről 39 százalékra csökkent.
A Nielsen adatai szerint a kimért húsárunál a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár egy kilogramm sertés húskészítménynél a tavaly május-júniusi 1.119 forint után idén az ötödik-hatodik hónapban 1.224 forint volt. Önkiszolgálásban a mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagár egy év alatt 1.485 forintról 1.614 forintra emelkedett.
A fogyasztók legjobban a párizsit és a virslit is magában foglaló vörösárukat kedvelik, értékben az eladások 25 százaléka jutott ezekre a termékre a vizsgált időszakban. Hasonlóan népszerű a száraz és félszáraz kolbász 23 százalékos részesedéssel 2008 július és 2009 június között.
Az összes húskészítmény mennyiségben mért bolti eladásából az utóbbi két évben, 79-79 százalékot képviselt a sertéshús, 19-19 százalékot a baromfihús, és mindössze 2-2 százalékot tett ki a marhahús.
A felmérés szerint tovább koncentrálódott a húskészítmények kiskereskedelme. A hipermarketre változatlanul 32 százalék jutott a mennyiségi eladásból 2008 július-2009 júniusban. A főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2.500 négyzetméteres szegmens mutatója 31 százalékról 33 százalékra emelkedett.
Lőttek a hagyományos disznóvágásnak?
Hiába várta a hitelt a Gyulai Húskombinát
Magyar techológiával tenyésztenek baromfit az oroszok
Menny és pokol: egy év alatt tönkrement a Herz?
MTI