Durrdefekt: rázós év után a Michelin
Tavaly erősen, 70,9 százalékkal csökkent a Magyarországon is jelen levő francia Michelin gumiabroncsgyártó profitja: a világ vezető abroncsgyártójának adózott eredménye 104 millió euró lett, a 2008-as 357 millió euró után. Bevételei 9,8 százalékkal, 14,8 milliárd euróra estek.
A Michelin 122 millió eurós veszteséget jelentett adó után az első félévről, a kereslet csökkenése és a vállalat szervezeti átalakításával járó költségek miatt. Bevétele 7,13 milliárd euró volt az első félévben, 13,4 százalékkal kisebb az egy évvel korábbinál.
A cég eladásai az autógyártás általános válsága miatt estek: a forgalomban lévő személy- és teherautókat kevésbé használják tulajdonosaik, későbbre halasztják a gumiabroncsok cseréjét, illetve olcsóbb márkákat vásárolnak.
A személyautókhoz és kisteherautókhoz való gumiabroncsok piacán azonban tavaly már mutatkoztak a stabilizálódás jelei, főleg azokban az országokban, amelyek kormányai roncsprémiumot vezettek be, a teherautó-abroncsok iránt azonban tartósan rossz a kereslet.
Az autóipar általános gyengélkedése közepette kivétel volt Kína, ahol tavaly egész évben 65 százalékkal nőttek az eladások, és ezzel a Michelin elsőszámú felvevőpiaca lett, első ízben megelőzve az Egyesült Államokat.
Hibridekkel lehetne kihajtani a kátyúból
Haldokló autópiac: nem kell a lóerő
Beragadtak: a gázpedál miatt nem megy a Toyota
Nem szívesen veszünk új autót
MTI