A friedrichshaveni egyetem marketingkutatói vizsgálatukat egy láncreakcióra alapozták, amelyet glükóz - szőlőcukor - indít el. A glükóz inzulintermeléshez vezet, amely a triptofán nevű hírvivő molekulát aktiválja. Ez az agy jutalomközpontjában szerotonin, az úgynevezett boldogsághormon elválasztásához vezet.
A kísérlet során a résztvevőknek 80 gramm glükózt tartalmazó vizet kellett inniuk. Az egyik kontrollcsoport csak vizet kapott, a másik semmit. Ezt követően alapvető fogyasztási cikkeket tettek eléjük. Meg kellett mondaniuk, mennyire tartják reálisnak az azokon szereplő árakat. Amennyiben nem voltak elégedettek az árral, javasolniuk kellett egy számukra megfelelő árat.
Utánanéznek a gének és a vásárlás kapcsolatának |
Még korai lenne azonban olyan következtetéseket levonni, hogy egy jó cukros kávé elfogyasztása egy ártárgyalás során, vagy a szupermarket bejáratánál elhelyezett ingyenes csokiszeletek rábeszélik a vásárlót a drágább termékekre. A pontos hatásmechanizmusok megismerése még egy darabig foglalkoztatni fogja a tudományt.
Milyen a magyarok ideális vásárlóhelye?
Mosószer, hajfesték: erre mindig jut pénz
Nem csak az olajon csúsztak el a saját márkák
A nőknek még nem ment el a kedve a vásárlástól
Nem olcsók a magyar ruhaboltok
MTI