Édesszájúak vagyunk
A szakértők két számjegyű növekedést regisztráltak a csokoládék piacán, értékben is, mennyiségben is az előző hasonló időszakhoz képest. Szintén mindkét szempontból növekedett, de kisebb mértékben bővült a Nielsen által vizsgált édességek közül az édes keksz, nápolyi-ostya és rágógumi piaca.
A csokoládé bolti eladása értékben megközelíti az évi 70 milliárd forintot. A Nielsen 21 százalékos emelkedést regisztrált a szeletes, 18 százalékosat a táblás csokoládénál, míg a pralinénál 16 százalékos növekedést tapasztaltak a felmérést végzők.
Említést érdemel a csokoládé piacán, hogy a kereskedelmi márkák részaránya alacsonyabb, mint az élelmiszereknél általában: a pralinénál 11 százalékot tesz ki, szeletes csokoládénál 10-et,míg a táblás csokinál 17-et.
Szintén nőttek, 12 százalékkal az eladások édes kekszből, és az éves piac megközelíti a 25 milliárd forintot. Mennyiségben 2 százalék emelkedést regisztrált a Nielsen, egyik évről a másikra. A sima édes keksz szegmens pozíciója javult, és piaci részesedése értékben 33 százalék volt, 2007 októbere és 2008 szeptembere között.
A cukorka bolti eladásának értéke túllépte a 20 milliárd forintot. Mennyiségben viszont 2 százalékkal csökkent a forgalom a vizsgált időszakban.
A rágógumi forgalma meghaladja az évi 14 milliárd forintot. A nápolyié és ostyáé együtt mintegy 8 milliárd forintot tesz ki, előbbi forgalma 8, utóbbié 17 százalékkal emelkedett egy év alatt. Stagnált viszont az utána következő szárazkeksz, piskóta és mártott keksz. A többi szegmens részesedése értékben 10 százalék alatt marad.
A fogyókúrára is rá kell hangolódni
Minden adott, hogy kövérek legyünk
MTI