.jpg)
“Bár e régió számai mindig is eltörpültek a nyugat-európai piacok volumeneihez képest, az elmúlt években igen ígéretes és dinamikus növekedésnek lehettünk szemtanúi, többnyire a régió országainak EU csatlakozását követően,” nyilatkozta David Di Girolamo, a JATO Consult üzletág vezetője. “A világszerte kialakult autóipari krízis igen mélyen megérintette a régiót, ahol egyes piacokon az eladások visszaesésének mértéke eléri a 74%-ot a tavalyi év számaihoz képest. Mindenesetre 12 hónap alatt elveszíteni a korábbi volumen háromnegyedét, döbbenetes átrendeződésről árulkodik.”
Márka toplista
A márkák versenyében az év első 3 hónapjában a Skoda lett a régió listavezetője, 25.012 eladott autóval. Ez a szám 34,5%-kal marad el a Skodánál a tavalyi év azonos időszakának eredményeitől. A Volkswagen a második (-29,9%), utána következik a Ford (-23,9%), az Opel (-37,4%), a Renault (-30,2%). Egyedül a Hyundainak sikerült a top 10-ből a volumennövelés, náluk ugyanis 43 db-bal (+0,4%-kal) több autó kelt el eddig az idén, mint a tavalyi év azonos időszakában.
Modell Toplista
Az év első három hónapjában a Skoda Octavia bizonyult a régió legközkedveltebb modelljének 11.900 db-os eladással, ami 26,5%-kal maradt el a modell tavalyi első negyedéves eredményeitől. A második helyet a Skoda Fabia szerezte meg (-45,8%), őt követi az Opel Astra (-31,4%), a Dacia Logan (-69,5%) és a Ford Focus (-34,5%). A top tizes modell lista egy szereplőjének sem sikerült volumenét megnövelni a tavalyi év azonos időszakához képest.
Régiós összefoglaló
Mint ahogy a legkelendőbb modelleknek sem sikerült növekedést produkálni az első negyedévben, úgy a régió országai egytől egyig áldozatául estek a gazdasági hanyatlás következtében kialakult keresletcsökkenésnek. Lengyelország magasan a régió legerősebb piacának bizonyult az év első három hónapjában 76.040 db-os új autó eladással (-9,2%). A lengyeleket egy kisebb szakadék után a csehek követik 36.820-as darabszámmal (-13,9%). A top ötben még Románia (-56%), Magyarország (-43,5%) és Szlovénia (-22,1%) kaptak helyet. A legnagyobb mértékű csökkenést százalékosan a lettek szenvedték el, ahol a piac 74,7%-kal esett vissza a tavalyi év azonos időszakához képest. A volumen-visszaesés darabszámokban mérve pedig Romániában volt a legerőteljesebb, ahol 37.747 db-bal fogyott kevesebb autó, mint az előző év első három hónapjában.
Mi a teendő, ha összetörjük a lízingelt autót?
Az autóárak elvitték az inflációt
Lefulladt a roncsprémium
Privátbankár