A közlemény szerint a csaknem 200 fős mintán – kvalitatív és kvantitatív eszközökkel – végzett kutatás több tekintetben is meglepő eredményeket hozott. A megkérdezettek nagy része ugyanis nem ért egyet a szexualitás öncélú ábrázolásával, és csak indokolt esetekben például óvszer, fehérnemű vagy parfüm reklámban használná az erotikát.
A válaszadók többsége szerint a meztelenség sokkal inkább érzéki mivoltának köszönhetően figyelemfelkeltő, és nem azért mert tabu téma. Ugyanakkor kevesen vallották, hogy a szexualitással átitatott reklámok ösztönzőleg hatnak rájuk a különböző termékek, márkák tényleges vásárlásakor is. A reklámokban megjelenő meztelenség, tehát a legtöbb emberből kivált valamilyen ingert, de nem alkalmas eszköz a vásárlásösztönzésre - állapították meg.
A közlemény szerint a fiatalabb generáció és a férfiak nyitottabbak az erotikával fűszerezett hirdetésekre, de az emberek nagy része nem engedné teljesen leplezetlen testek bemutatását. Mindkét nem a természetes és vékony modelleket látja szívesen, míg a többség szerint az időseket még fürdőruhában sem illő megmutatni. További érdekesség, hogy a fürdőruhás és fehérneműs megjelenítést inkább a férfiak, míg a meztelen felsőtest látványát inkább a nők fogadják el nagyobb arányban.
Munkahelyi szex? Jobb, ha befogja a száját!
Frigid ember nincs, csak rossz ház
Csak disznó szavak nélkül menekülhet meg a p0rnó?
Masszív baba lehet a karácsonyi szexből
Felnőtt témák: a válság utolérte a pornót is
Privátbankár