Az összeolvadás az eddig vagyonkezelői feladatokat ellátó holdinggal együtt a társaság legfontosabb vállalkozásait érinti. Ezek: a nemzetközi közúti fuvarozás regionális piacvezető vállalata, a Waberer’s International Zrt., a közúti, légi és tengeri szállítmányozással, valamint logisztikai szolgáltatásokkal foglalkozó DeltaSped Kft., a fuvarozói, szállítási, raktározási, logisztikai informatikai rendszereket fejlesztő Inforáció Kft. és a nehézgépjárművek karbantartását végző Interszerviz Budapest Kft. A Waberer’s Holding 3650 főt foglalkoztató, 2350 járműszerelvényből álló flottát üzemeltető, egységes, korszerű vállalatként folytatja tevékenyégét.
Az operáció hatékonysága és az ügyfelek kiszolgálásának rugalmassága érdekében az elmúlt másfél évben franchise rendszerben életre hívott 60-100 kamionnal dolgozó fuvarozói társaságok továbbra is leányvállalatként, önálló gazdálkodó egységként működnek, de kizárólag a Waberer’s fuvarfeladatait teljesítik annak eszközeivel és logisztikai-informatikai irányításával. Hasonlóképpen egységes irányítás alatt folytatják tevékenységüket a szlovákiai, romániai, lengyelországi, németországi és spanyol leányvállalatok is.
Évente 250 új munkahely
A cég egységesíti az integrálódó vállalatok vezetésirányítási és pénzügyi informatikai rendszereit, valamint adminisztrációját. Az ügyintézői állomány létszámának ebből fakadó kismértékű csökkentése ellenére a társaság az operatív területeken folyamatosan bővíti alkalmazottainak létszámát. A társaság sikeres kereskedelmi offenzívájának, valamint a magyar fuvarozói ágazat nemzetközi versenyképességének megőrzését szolgáló 2011 januárjában életbe lépett kormányzati intézkedéseknek – a kereskedelmi gázolaj bevezetése, az euróban kifizetett napidíj adómentes részének megemelése – eredményeként a Waberer’s az idén összességében 250 fővel növelte munkavállalóinak számát és 2012-ben hasonló mértékű létszámbővítéssel számol. Az összeolvadással tovább csökken az egy kamionra jutó adminisztratív személyzet aránya, mivel egyszerűsödnek az adóbevallások, megszűnik a transzferárak adminisztrációja, feleslegessé válnak a kereszt-garanciavállalások.
A válság győztese
A Waberer’s az európai közúti fuvarozásban a gazdasági válság győztese. Árbevétele 2010-ben 15 százalékkal haladta meg a megelőző éviét, 2011 első nyolc hónapjában pedig 20 százalékkal volt több, mint 2010 azonos időszakában. A társaság előtt a nemzetközi versenytársak körében végbement csődhullám és a 20-25 százalékkal összezsugorodott fuvarozói kapacitások által kínált piaci rést.
A társaság folyamatosan javuló teljesítményéhez a többi között hozzájárul a hitelállomány idén tavasszal végrehajtott 30 százalékos csökkentése révén mérséklődő pénzügyi teher. A tőkearányos hitelmutatót a társaság a nyereség visszaforgatásából 2009-ben és 2010-ben is javította, de a kiugróan nagy állománycsökkentést a tulajdonosok – Wáberer György és a Mid Europa Partners (MEP) – által idén tavasszal a társaság rendelkezésére bocsátott 17 millió eurós friss tőke tette lehetővé. A saját tőke aránymutatója az összes hitelre vetítve két év alatt háromszorosára, az összes lízing kötelezettség tekintetében kétszeresére, az összes idegen finanszírozásra vetítve két fél félszeresére javult.
A holding az évek óta megszokott gyakorlatnak megfelelően az idén is 150-200 vontatóval és a hozzájuk tartozó pótkocsikkal bővíti tovább kapacitásait. A járműpark minőségének megőrzését szolgáló cserékkel együtt a társaság összesen 620 új szerelvény beszerezését tervezi. A jelenleg 2350 saját szerelvényből álló flotta futásteljesítménye már az év eddig eltelt időszakában 5 százalékkal növekedett a tavalyi azonos időszakához képest, a kamionok rakottsági mutatója meghaladja a 90 százalékot. A saját flotta futásteljesítménye évi 330 millió kilométer.
Jövőkép
A Waberer’s három-öt éven belül organikusan is megduplázni tervezi árbevételét, amivel az európai közúti fuvarozó vállalatok nemzetközi rangsorában a harmadik legnagyobb vállalattá válik. Ezt a folyamatot akvizíciók is gyorsíthatják. Elemzői munkacsoport hónapok óta vizsgálja a kelet-közép-európai térségben működő, közepes méretű közúti fuvarozó vállalatokat. Az ezzel megbízott szervezet a legutóbbi időben kiterjesztette kutatását szállítmányozó cégekre is.
Privátbankár