A napilap szombati száma ismerteti: az ajánlattételi felhívás szerint negyven darab midiautóbusz üzemeltetését kívánják alvállalkozásba adni, ami 2,3 millió kocsikilométert jelent - ezeken a járatokon a buszok körülbelül ennyit járnak évente.
A Népszabadság információja szerint a nyertes évi 1-1,5 milliárd forintért végezheti a budapesti autóbuszjáratok üzemeltetését, tekintve, hogy kocsikilométerenként ötszáz forint körül alakulhat a reális tarifa. Az eljárás első szakaszában azonban konkrét ajánlatokat nem adhattak a pályázók, ez még mindössze a jelentkezők gazdasági, műszaki és szakmai szempontok szerinti kiválasztására szolgál. A BKV Zrt. közülük választja ki, hogy ki tehet ajánlatot a második szakaszban.
A negyven darab midibusz mellett további hatvan járművet a BKV igénybe vehet járműpótlás céljára, de azok lehetnek midi-, szóló- vagy csuklós buszok is. A pályázat így összesen mintegy száz járműre szól.
A Népszabadság információi szerint a közbeszerzési eljárásra hét társaság jelentkezett: a Volánbusz, a Vértes Volán, a Körös Volán, az Orangeways, a szolnoki Panoráma Tourist Kft., a VT-Transman, valamint az Inter Tan-Ker.
BKV: kivizsgáljuk a végkielégítések ügyét
Önnek jár? Újabb BKV-s botrány
BKV-ügy: ki sem rúgták, már megkapta a 100 milliót
Újra távozik a BKV-vezető, de most végkielégítés nélkül
MTI, Népszava